A jövő év végéig a jelenleg folyamatban lévő, illetve tervezett fejlesztések alapján valószínűleg megközelítőleg összesen 500 ezer négyzetméternyi új irodaházat adnak át a fejlesztők, és a már vizsgált „lemaradást” figyelembe véve várható, hogy a felzárkózás nem áll le hosszabb távon sem. A fejlesztések hullámszerű érkezéséből fakadóan vélhetően lesznek kiugróan passzív és aktív esztendők az előttünk álló 15 éves időszakban.
Az már most körvonalazódik, hogy a Váci úti irodafolyosó mellett újabb „irodacsomópon-
tok” születnek Budapesten, így várhatóan egyre több irodaház épül fel a Lágymányosi híd budai oldalán, az Üllői út–Könyves Kálmán körút–Hungária körút által határolt területen, valamint a törökbálinti–budaörsi agglomerációban.
Még mindig nincs tehát záróra a Váci úton. Főleg persze annak külső részén, a belső szakasz ugyanis lassan megtelik. Utóbbi körzetében a Hochtief fejlesztésében kezdődött Capital Square a legjelentősebb projekt, ott már javában tart az építkezés. Szóval a külső, ipari ingatlanokkal megtűzdelt területeken még van mozgástér, ezt ismerte fel a GTC Magyarország Ingatlanfejlesztő Zrt., amely kissé beljebb, a Dózsa György úton is nagy iroda-beruházást végez.
A terveknek megfelelően március elején megkezdődött a két épületből álló, nyolcszintes GTC Metro irodaház építése a Váci út és a Gács utca sarkán, az átadást 2009 első negyedévére tervezik, a kizárólagos bérbeadó ügynökség a CB Richard Ellis. A piacon egyre inkább elterjedt módon
a hagyományos irodafunkciót egyéb szolgáltatások egészítik ki: többek között kávézó, étterem, bankfiók, posta teszi kellemesebbé a bérlők környezetét, a felsőbb szinteken pedig teraszok lesznek.
A terület piaci létjogosultságát már két irodaépület is bizonyította, így a fejlesztő bízik benne, hogy az új épület is hamar bérlőkre talál majd az évről évre népszerűbb Váci úton. A mélygarázsban, ahol a vendégparkolás is biztosított lesz, 222 parkolóhely létesül, az alagsorban raktárhelyiségek és egy autómosó is helyet kap.
Ugyancsak egyfajta alternatív piacként értékelhető az Üllői út és közvetlen környéke, ahol egyelőre nem túl sok irodaház épült, de több telek elkelt már, házakat bontottak le és nyilván fognak is, ugyanis a metró itt is elegendő vonzerő. A főútvonal belvároshoz közeli részén fölépült egy-két nagyobb irodaházat követően a nagykörúti kereszteződés után két nagy fejlesztés is folyamatban van. Az egyik a BIF-é, ott már javában tart az építkezés, de messze még az átadás.
Volt viszont ilyen a Futureal csoport sokkal nagyobb beruházásánál, a Corvin irodáknál. Elkészült ugyanis március közepére az első, 19 ezer négyzetméternyi bérterületű tömb. Az épület háromszintes mélygarázsában a 342 parkolóhely mellett a kerékpárosok és motorkerékpárosok számára kialakított parkolóhelyek is találhatók, ezekhez öltöző- és zuhanyzóhelyiséget is kialakított a fejlesztő. Az irodaházban az ajánlati nettó bérleti díj 13,5–15,5 euró/négyzetméter/hó.
A Futureal 2006 őszén kezdett hozzá a Corvin Sétány területén a több mint 130 ezer négyzetméter összterületű fejlesztéshez, amely a belváros legnagyobb irodaparkja lesz. A Corvin irodák
A kategóriás irodaházainak átadása 2012-ig folyamatosan várható, s összesen négy ütemben valósul meg. A Corvin Sétány irodái mellett több budai és pesti központi elhelyezkedésű telken folynak koncepciótervezések további irodafejlesztésekre – tudtuk meg a vállalattól.
„Igyekeztünk innovatív és környezettudatos technológiákat is felhasználni, így irodaépületünkben energiatakarékos üzemeltetést biztosító épületfelügyeleti rendszer működik, a bérlői területeken korszerű, energiatakarékos fénycsőarmatúrákat építünk be, a teljes épület használati melegvíz-ellátására pedig napkollektorokat helyeztünk el az épület tetején” – mondta Tatár Tibor, a Futureal Development Zrt. vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.