Óriási harc folyik a világ nagy sportszergyártói között a labdarúgó Európa-bajnokság és a pekingi olimpia csapatainak a támogatásáért. A vállalati marketingköltségek folyamatosan emelkednek, ennek következtében a Puma AG adózott eredménye – szerdai közleménye szerint – az idei év első negyedében 6,7 százalékkal, 90,1 millió euróra esett vissza. A negyedév profitja így elmaradt az elemzők által várt 95,9 milliótól.
A forgalom 2 százalékkal, 741,2 millió euróra bővült január és március között. A herzogenaurachi székhelyű Puma azzal magyarázza a profitcsökkenést, hogy az idén mintegy 20,6 százalékkal, 120,4 millióra növelte ez évi marketingbüdzséjét tavalyhoz képest. Ebben szerepel a teljes olasz labdarúgócsapat felszerelése, csakúgy, mint a házigazda svájci és osztrák válogatott szponzorációja is. A düsseldorfi Bankhaus Lampe elemzője, Christoph Schlienkamp szerint a márkaépítés fontos eszköze, hogy a vállalat erőteljesen jelenjen meg az év legfontosabb eseményein, s így a szponzorációs kiadás várhatóan megtérül.
A Puma legnagyobb riválisának számító Adidas AG szintén növelte az idei marketing-, illetve szponzorációs kiadásait: a társaság kedden kiadott gyorsjelentése szerint 2008 első negyedében 6 százalékkal, 646 millió euróra emelkedtek a kiadások, ezek jó részét szponzorációra fordítja a vállalat. Ennek ellenére az Adidas folyó üzleti évének első három hónapja a várakozásokon felül alakult: az adózott eredmény 32 százalékkal, 169 millióra nőtt, ezzel túlszárnyalta az elemzők által várt 158,9 millió eurót. Az Adolf Dassler által alapított sportruházati konszern a 2008-as pekingi játékok hivatalos sportszergyártó partnere. A szerződés értelmében az Adidas szállítja a sportruhákat minden alkalmazott számára a pekingi paralimpiai játékokra is. Előrelátóan már mintegy százmillió fontos szponzorációs szerződést is aláírt a 2012-es londoni olimpiai játékok szervezőivel, így 230 millió fontra emelte az eddigi támogatások összegét. A megállapodás szerint az Adidas szállítja a sportfelszereléseket a brit olimpiai, valamint paralimpiai csapatoknak a 2010-es vancouveri téli játékokra, valamint a 2012-es londoni nyári játékokra.
A verseny nem csak a játéktéren folyik. A Nike negyedéves jelentése szerint éves szinten 900 üzletet nyitott Kínában, elérve ezzel a 3500-as áruházszámot. A kínai üzletek forgalma pedig éves szinten 50 százalékkal ugrott meg, átlépve az egymilliárd dollárt. Ha ez a tendencia folytatódik az év további részében, akkor a távol-keleti ország hamarosan az USA után a Nike legnagyobb piacává válik. A beavertoni székhelyű gyártó forgalma folyó üzleti évének februárban végződő harmadik negyedében 16 százalékkal, 4544 millió dollárra bővült, az adózott eredmény 32 százalékkal, 463,8 millióra emelkedett. A éves eredményekről a társaság június 28-án számol be. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.