BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Melyik a legnépszerűbb gyümölcslé? Mennyit, hol és mennyiért?

A gyümölcslevek kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 1, értékben 9 százalékkel növekedett 2007 február-2008 januárban, az előző évhez képest.

A piac mérete meghaladja az évi 46 milliárd forintot a Nielsen piackutató vállalat adatai szerint.

Az ízek között vezet a narancs és az őszibarack, de a narancs részaránya tovább csökkent. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és a multivitamin szegmens forgalmát. 

A fogyasztói átlagárak eltérő mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy liter 100 százalékos juice átlagára tavaly januárban 257, idén pedig 276 forint, a Nielsen adatai szerint. 

A nektár literenként átlagosan 12, az ital 9 százalékkal került többe most januárban, mint egy évvel korábban. 

Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az előkelő ötödik helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján. (A húskészítmény, sör, sajt és szénsavas üdítőital után).

Figyelemre méltó, hogy az egyes szegmensek részaránya alig változott. Értékben az italok vitték el az eladások 65 százalékát tavaly is, azelőtt is. A nektár részesedése 10-ről 11 százalékra ment fel. Ezt az 1 százalékpontot a 100 százalékos juice-tól vette el, amelyre így 24 százalék jutott. 

A bolttípusok fontossági ranglistáját mennyiségben a 401-2 500 négyzetméteres csatorna vezeti, és pozíciója különösen a nektárnál erős. 

Leginkább az ital bolti eladásainak részaránya oszlik meg: Itt a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre 56 százalék jut, míg a 400 négyzetméteres és kisebbekre 44 százalék. 

A kereskedelmi márkák részaránya 30 százaléknál tart idén januárban, és 2 százalékpontos csökkenést regisztrált a Nielsen, egyik évről a másikra.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek