Mi történik az RTL-nél?
A Magyar Telekom (MT) Nyrt. kiszáll az RTL Klubból. Az MT és az IKO Production Kft. ugyanis felosztotta egymás között a 2004 júniusában fele-fele részben alapított, jelenleg 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű IKO-Telekom Media Holding Zrt. eszközeit. Az MT-é lesz a két önálló interaktív szolgáltató, az IKO New Media Kft. és IKO Content and Rights Kft. (amelyek tavaly együtt mintegy 2,8 milliárd forint árbevételt értek el), a távközlési cég ezen felül kétmilliárd forintot is kap. Mindezek fejében az Opticorp SA – Rákosi Tamás luxemburgi érdekeltsége – tulajdonában lévő IKO-é lesz a holding, amelynek legértékesebb vagyontárgya a Magyar RTL Televízió Zrt.-beli 31 százalékos részesedés (a többi részvény a luxemburgi CLT UFA S.A.-é). A tranzakciót a CLT-UFA-nak és a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia.
Az RTL Klub háza táján nem a tulajdonosi szerkezet változása az egyetlen újdonság. Májustól vezetésében és struktúrájában is megújul az R-time, a legnagyobb magyarországi sales house. Az ügyvezető igazgatói feladatokat a média területén maradó, de terveiről egyelőre nem nyilatkozó Steve Varcoe-tól korábbi helyettese, Vidus Gabriella veszi át, aki egyben az RTL Klub kereskedelmi igazgatói teendőit is ellátja.
Ezzel egy időben átalakul a cég felépítése: a különböző területek munkáját illetékes igazgatók irányítják a továbbiakban. Bíró Pál ügyfélkapcsolati igazgató, Némethy Krisztina stratégiai igazgató, Dudás Gergely és Demeter Zsófia értékesítési igazgatók (RTL Klub illetve kábelcsatornák és online) a cég új felsővezetői.
Az új arculat, a középtávú kommunikációs stratégia és a kreatív anyagok elkészítésének jogát a Macher Szabolcs vezette Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó Kft köré szerveződött konzorcium nyerte el; az online produkciót az 5net, a filmgyártási produkciót az IKO Műsorgyártó Kft., a médiateendőket pedig az OMD látta el.
Az R-Time az RTL Klub mellett tizenegy kábelcsatornát – Cool, SportKlub, Film+, AXN, Cartoon Network, Sport1-2, Discovery Channel, Minimax, MGM, Animax – is képvisel. Ez a kör még bővülhet. Jelzésértékű, hogy az R-Time anélkül értékesíti – például – a két vezető gyermek- és három sportcsatorna reklámidejét, hogy bármiféle konfliktus fellépne – hangsúlyozta Vidus Gabriella. Az online portfolió jelenleg hat weboldalból áll, de már folynak a tárgyalások további, nem televíziós oldalak bevonásáról is.


