BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi történik az RTL-nél?

Mozgalmas heteken van túl a Magyar RTL: az RTL Klubot működtető társaság tulajdonosi szerkezete megváltozott, a tulajdonában lévő sales house pedig vezetésében és struktúrájában is megújult.

A Magyar Telekom (MT) Nyrt. kiszáll az RTL Klubból. Az MT és az IKO Production Kft. ugyanis felosztotta egymás között a 2004 júniusában fele-fele részben alapított, jelenleg 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű IKO-Telekom Media Holding Zrt. eszközeit. Az MT-é lesz a két önálló interaktív szolgáltató, az IKO New Media Kft. és IKO Content and Rights Kft. (amelyek tavaly együtt mintegy 2,8 milliárd forint árbevételt értek el), a távközlési cég ezen felül kétmilliárd forintot is kap. Mindezek fejében az Opticorp SA – Rákosi Tamás luxemburgi érdekeltsége – tulajdonában lévő IKO-é lesz a holding, amelynek legértékesebb vagyontárgya a Magyar RTL Televízió Zrt.-beli 31 százalékos részesedés (a többi részvény a luxemburgi CLT UFA S.A.-é). A tranzakciót a CLT-UFA-nak és a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia.

Az RTL Klub háza táján nem a tulajdonosi szerkezet változása az egyetlen újdonság. Májustól vezetésében és struktúrájában is megújul az R-time, a legnagyobb magyarországi sales house. Az ügyvezető igazgatói feladatokat a média területén maradó, de terveiről egyelőre nem nyilatkozó Steve Varcoe-tól korábbi helyettese, Vidus Gabriella veszi át, aki egyben az RTL Klub kereskedelmi igazgatói teendőit is ellátja.

Ezzel egy időben átalakul a cég felépítése: a különböző területek munkáját illetékes igazgatók irányítják a továbbiakban. Bíró Pál ügyfélkapcsolati igazgató, Némethy Krisztina stratégiai igazgató, Dudás Gergely és Demeter Zsófia értékesítési igazgatók (RTL Klub illetve kábelcsatornák és online) a cég új felsővezetői.

Az új arculat, a középtávú kommunikációs stratégia és a kreatív anyagok elkészítésének jogát a Macher Szabolcs vezette Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó Kft köré szerveződött konzorcium nyerte el; az online produkciót az 5net, a filmgyártási produkciót az IKO Műsorgyártó Kft., a médiateendőket pedig az OMD látta el.

Az R-Time az RTL Klub mellett tizenegy kábelcsatornát – Cool, SportKlub, Film+, AXN, Cartoon Network, Sport1-2, Discovery Channel, Minimax, MGM, Animax – is képvisel. Ez a kör még bővülhet. Jelzésértékű, hogy az R-Time anélkül értékesíti – például – a két vezető gyermek- és három sportcsatorna reklámidejét, hogy bármiféle konfliktus fellépne – hangsúlyozta Vidus Gabriella. Az online portfolió jelenleg hat weboldalból áll, de már folynak a tárgyalások további, nem televíziós oldalak bevonásáról is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.