BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdokért fejleszt a Dreher

Az idén mintegy hárommilliárd forintnyi beruházást terveznek a Dreher Sörgyárak Zrt.-nél – tudtuk meg Hector Gorosabeltől, a társaság elnök-vezérigazgatójától. A fejlesztésekre főként logisztikai területen kerül majd sor, de jelentős összeget költenek az informatikai rendszerek frissítésére, illetve új termékcsomagolások bevezetésére. A társaság a múlt évben is nagymértékű beruházásokat hajtott végre, bővítették a gyártókapacitást, jelentős hatékonyságjavító változtatásokat valósítottak meg a termelési infrastruktúrában, illetve átadtak egy új biogázfejlesztő és szennyvíztisztító egységet.

Az utóbbi évek fejlesztéseit főként az indokolta, hogy az elmúlt időszakban drámaian megnövekedett költségek miatt csak a leghatékonyabb termelési módszerrel lehet versenyben maradni – mondta Hector Gorosabel. Az energiaárak emelkedése miatt drasztikus mértékben drágultak a csomagolóanyagok – üveg- és alumíniumdobozok –, míg a söralapanyagok esetében a hiány verte fel az árakat. Ezt a hiányt az elmúlt két-három év rossz termése mellett a gyorsan növekvő kínai, orosz és indiai sörpiac igénye, illetve a termőföld-megszerzési verseny is okozta, mivel a bioüzemanyagok iránti kereslet felfutásával egyre nagyobb területen termesztenek ilyen célra hasznosítható növényeket.

A Dreher vezérigazgatójának megítélése szerint áremelésre lenne szükség a hazai sörpiacon, e nélkül rendkívül nehéz helyzetbe kerülhet az ágazat. Magyarországon egyelőre az a jellemző, hogy az alacsony árra építve próbálják megőrizni, illetve növelni részesedésüket a szegmens szereplői. Azonban csak az árra összpontosítva, mélyreható, a gyártást és az értékesítést is érintő hatékonyságjavító intézkedések nélkül hoszszú távon nem lehet sikeresen tevékenykedni – hangsúlyozta Hector Gorosabel.

A vállalatnál tavaly jelentős változtatásokat vezettek be az értékesítési rendszerben is. Csökkentették a nagykereskedők szerepét és duplájára növelték saját értékesítőik számát, mintegy 140 embert vettek fel erre a területre. A teljes értékesítési részleg létszáma már közelít a háromszázhoz, míg a társaságnál több mint hétszázan dolgoznak.

Rendkívül érzékenyen érintették a hazai söripari vállalkozásokat a 2005–06-ban végrehajtott jelentős mértékű jövedékiadó-emelések. Ezek az intézkedések gyakorlatilag elvitték az iparág profitját – közölte a szakember. A hazai sörgyártók nagyon szűk árréssel dolgoznak, ráadásul a piac stagnál. A magyarországi fogyasztás az elmúlt 12 hónapban 1,3 százalékkal bővült ugyan, de ha csak az utóbbi néhány hónapot vizsgáljuk, akkor éves összevetésben visszaesés figyelhető meg. Emiatt is elengedhetetlenek a hatékonyságjavító fejlesztések a Drehernél, hogy megőrizhessék a nyereségességüket. A magyarországi leányvállalat a méretét tekintve közepesnek számít az anyacég, a SABMiller érdekeltségei között, ugyanakkor az egyik leghatékonyabban működő társaság.

A hatékonyságnövelő beruházások mellett azonban folyamatosan meg kell felelni a változó fogyasztói igényeknek, szükség van a márkák frissítésére, megújítására is. Ennek jegyében 2008 tavaszán a vállalat két fő terméke is megújult: az Arany Ászok áprilistól, a Dreher pedig májustól új külsővel érhető el a fogyasztók számára. Az átalakulás célja mindkét esetben a márka értékeinek és piaci pozíciójának a megerősítése – tette hozzá a társaság vezérigazgatója. A Dreher termékek fogyasztása a márciusban zárult üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékkal nőtt, míg a cég nyereségessége 15 százalék körüli mértékben bővült – közölte Hector Gorosabel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.