Míg korábban kifejezetten kedvező áron lehetett ruházati cikkekhez jutni a csomagküldők katalógusából, illetve internetes honlapján, addig ma már az Adidas, a Puma, az sOliver, az Esprit és a Playboy termékeiből lehet válogatni. A csomagküldési szegmens stagnál ugyan, az in-ternetes rendelés azonban kompenzálja az így kieső forgalmat – állítják egybehangzóan a piaci szereplők.
A vásárlók szívesebben vesznek olyan márkát, amelyet már ismernek, emellett az Otto saját termékei is színvonalasabbak lettek – hangsúlyozza Erdiczky Mariann, az Otto Central Europe Kft. egyik ügyvezető igazgatója. Az eddiginél magasabban pozicionált cikkek bevezetése része az Otto üzletimodell-váltásának, amelynek révén az Otto Katalógusáruház Kft. gyakorlatilag megszűnt, s jogutódjaként a cseh és szlovák piacot is felölelő, budapesti székhelyű, 10 millió forintos jegyzett tőkéjű Otto Central Europe Kft. jött létre. Az átalakulást követően a termékek már nem saját beszerzésen keresztül, hanem közvetlenül a németországi anyavállalat raktárából érkeznek a vásárlókhoz.
A piaci trendekhez és más célcsoportokhoz való alkalmazkodás miatt az Otto fő konkurense, a Quelle is világmárkákkal bővítette a portfóliót. Fekete Szilvia, a Quelle Bt. marketingvezetője kérdésünkre elmondta, a jövőben kiemelten koncentrálnak az online kereskedelemre jellemző fiatalabb célcsoport igényeinek kiszolgálására. A marketingvezető szerint a csomagküldésben a kilencvenes évek közepén tapasztalt nagyon erős piaci fejlődés mára lecsendesedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.