Változások az RTL Klubnál
Mozgalmas heteken van túl a Magyar RTL: az RTL Klubot működtető társaság tulajdonosi szerkezete megváltozott, a birtokában lévő sales house pedig vezetésében és struktúrájában is megújult.
A Magyar Telekom (MT) Nyrt. kiszáll az RTL Klubból. Az MT és az IKO Production Kft. ugyanis felosztotta egymás között a 2004 júniusában fele-fele részben alapított, jelenleg 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű IKO-Telekom Media Holding Zrt. eszközeit. Az MT-é lesz a két önálló interaktív szolgáltató, az IKO New Media Kft. és az IKO Content and Rights Kft. (ezek tavaly együtt mintegy 2,8 milliárd forint árbevételt értek el), a távközlési cég ezenfelül kétmilliárdot is kap. Mindezek fejében az Opticorp SA – Rákosi Tamás luxemburgi érdekeltsége – tulajdonában lévő IKO-é lesz a holding, amelynek legértékesebb vagyontárgya a Magyar RTL Televízió Zrt.-ben lévő 31 százalékos részesedés (a többi részvény a luxemburgi CLT-UFA SA-é). A tranzakciót a CLT-UFA-nak és a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia.
Az RTL Klub háza táján nem a tulajdonosi szerkezet változása az egyetlen újdonság. Májustól vezetésében és struktúrájában is megújul az R-time, a legnagyobb magyarországi sales house. Az ügyvezető igazgatói feladatokat a média területén maradó, de terveiről egyelőre nem nyilatkozó Steve Varcoe-tól korábbi helyettese, Vidus Gabriella veszi át, aki egyben az RTL Klub kereskedelmi igazgatói teendőit is ellátja.
Ezzel egy időben átalakul a cég felépítése: a különböző területek munkáját illetékes igazgatók irányítják a továbbiakban. Bíró Pál ügyfélkapcsolati igazgató, Némethy Krisztina stratégiai igazgató, Dudás Gergely és Demeter Zsófia értékesítési igazgatók (RTL Klub, illetve kábelcsatornák és online) a cég új felső vezetői.
Az új arculat, a középtávú kommunikációs stratégia és a kreatív anyagok elkészítésének jogát a Macher Szabolcs vezette Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó Kft. köré szerveződött konzorcium nyerte el, amelynek tagjai Csikós Gergely, Simity Miklós és a Special Event kreatívjai voltak; az online produkciót az 5net, a filmgyártási produkciót az IKO Műsorgyártó Kft., a médiateendőket pedig az OMD látta el.
Az R-Time az RTL Klub mellett tizenegy kábelcsatornát – Cool, SportKlub, Film+, AXN, Cartoon Network, Sport1–2, Discovery Channel, Minimax, MGM, Animax – is képvisel. Ez a kör még bővülhet. Jelzésértékű, hogy az R-Time anélkül értékesíti például a két vezető gyermek- és három sportcsatorna reklámidejét, hogy bármiféle konfliktus fellépne – hangsúlyozta Vidus Gabriella.
Az online portfólió jelenleg hat weboldalból áll, de már folynak a tárgyalások további, nem televíziós oldalak bevonásáról is. VG


