A Google a hagyományos reklámokra is rátenné a kezét? Félelem a piacon
A változó hangulatot jelzi, hogy a Rupert Murdoch is megjelent az idei Cannes-i reklám tanácskozáson, ahol korábban inkább csak a pezsgő kapott főszerepet. A Microsoft több mint ötszáz embert fizetett meg azért, hogy részt vegyen a konferencián. Az ok: az internetes reklám piac térnyerése – írja a New York Times.
"A Google egyértelműen a reklámpiac egészét szeretné megszerezni" – jelentette ki a BBH ügynökség vezetője. A megbeszélésen a legkomolyabb kritika azért érte a keresőóriást, meg egy megállapodás értelmében már a Yahoo találati oldalain is megjelenteti hirdetéseit. Miközben a szektor kifogásolja a Google viselkedését, a vállalatok egy része igyekszik önmaga megvásárolni az internetes reklámfelületeket.
A piac második helyét elfoglaló WPP Group például minden évben 900 millió dollárt költ Google hirdetések elhelyezésére. A legnagyobb akvizíciókat azonban továbbra is a szoftvercégek hajtják végre. A Google 3 milliárd dollárért vette meg a DoubleClicket, a Microsoft pedig 6 milliárdot költött a Quantive megszerzése érdekében. A Yahoo, és a Microsoft a konferencia keretein belül is igyekezett megnyugtatni az aggódó reklámszakembereket, arra bíztatva őket, hogy társuljanak be új vállalkozásaikba.
Derek Robson, a Goodby, Silverstein & Partners elemzője a lapnak az jelenséggel kapcsolatban úgy nyilatkozott: bízik a Google mottójában ("Ne légy gonosz"), véleménye szerint ugyanis ebben az iparágban ugyanis nagyon könnyű gonosszá válni, és senki sem szeretne egy monopóliummal üzletelni.


