BUX 43,154.51
-0.86%
BUMIX 3,802.97
-0.29%
CETOP20 1,856.7
0.00%
OTP 9,072
-1.52%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+5.34%
ZWACK 17,350
+0.58%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,150
+2.22%
-1.44%
+0.31%
0.00%
-1.44%
0.00%
-5.88%
+0.26%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,872
-1.51%
-1.79%
ALTEO 2,990
-0.99%
-3.33%
-1.11%
0.00%
+0.88%
-0.92%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.41%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-0.76%
-2.07%
0.00%
-5.20%
-5.31%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,200
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A hibrideké a jövő - Itt vannak a gyártók tervei

Európában 2025-re minden újonnan üzembe helyezett autó vagy hibrid hajtású vagy teljesen elektromos hajtású lesz.

Az elektromos autók az akkumulátor technika fejlődésének köszönhetően 2010-től jelennek majd meg nagyobb számban az utakon - írja a gelsenkircheni műszaki főiskola Center Automotive Research (CAR) kutatóintézetének még nyilvánosságra nem hozott tanulmánya.

Ezt megerősíti a KPMG nemzetközi felmérése, amely szerint az autógyártó csoportok vezetői az alternatív üzemanyagok, valamint az olcsó és/vagy hibrid autók térnyerését tekintik az iparág legfőbb trendjének. A világszerte 113 autóipari menedzser megkérdezésével készült tanulmányból kiderül az is, a cégvezetők egyre bizakodóbbak az iparág középtávú jövedelmezőségét illetően, annak ellenére, hogy a kapacitástöbblet és a bizonytalan világgazdasági mutatók komoly akadályt jelentenek az autóipar számára.

Piacelemzői vélemény szerint idén mintegy 80 ezer hibrid- és elektromos hajtású autót értékesítenek az EU-ban, 2025-ben pedig már 16,2 milliót.

Ágazati szakértői források szerint a Toyota azt tervezi, hogy „valamikor” 2010 után eléri az évi egymilliós értékesítési szintet a hibridekből, jóllehet éppen egy évtized alatt kelt el ennyi a világpiacon. A kereslet azonban folyamatosan nő, és amint a San Franciso Chronicle írja, Kalifornia a hibrid autók legnagyobb piaca az Egyesült Államokban: a tavaly forgalomba helyezett hibridek 26 százaléka került az óceánparti államba.

A Honda elnöke, Takeo Fukui pedig a napokban jelentette be, hogy a cég, amely 1999 óta világszerte 262 ezer hibrid autót adott el, jövőre új és „megfizethető” benzin-elektromos hibrid gépkocsival lép piacra Európában, Japánban és az Egyesült Államokban.

Amíg korábban csupán a Honda Insight és a Honda Civic Hybrid, valamint a legnagyobb számban eladott hibrid autó, a Toyota Prius volt ezen a piacon, ma már a BMW-től a Chrysleren, Mercedesen, Lexuson át egészen a Saabig a nagyobb és drágább modellek is kaphatók vagy rövidesen kaphatók lesznek az újfajta hajtással. A Mazda pedig már ott tart, hogy Premacy Hydrogen RE modellje a világ első olyan hidrogénes hibridjárműve, mely kettős üzemanyagrendszerének köszönhetően hagyományos benzinnel illetve hidrogénnel is üzemeltethethető.
Egyre több szakértő véli ugyanakkor, hogy a benzin/gázolaj-hibrid csak köztes megoldás, a jövő a hidrogénhajtásé.

A Honda például június közepén mutatta be  FCX Clarity modelljét, amelynek kipufogójából csak tiszta víz távozik. A modell értékesítése az Egyesült Államokban júliusban, Japánban ősszel kezdődik. A két ország együttes értékesítési céljai egy év alatt néhány tucat, három éven belül mintegy 200 autó. Emellett az FCX Clarity részt vesz a július 7-én kezdődő G8 Hokkaido Toyako csúcstalálkozón is, mint az egyik modern környezetbarát technológia.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek