Ziarul Financiar
A románok maketteket, a magyarok viszont már kész autósztrádákat mutathattak a németeknek. A Daimler-Benz azért választotta Magyarországot új Mercedes modelljei gyártásának a helyszínéül, mert Romániában nincs még megfelelő szállítási infrastruktúra. Míg hazánkban egy összeszerelt autó átlagos szállítási költsége 80-90, addig a szomszédos országban 200-300 euró lenne. A lap a tárgyalások menetét figyelemmel kísérő hivatalos forrásokra hivatkozva írja: Románia jobb feltételeket ígért, a projekt tetszett is az üzletfélnek, de a tárgyalások azon a tényen buktak el, hogy Magyarországnak már van autósztrádája a tervezett telepítés körzetében, és rendelkezik a kelet-európai piacokkal való összeköttetéshez szükséges logisztikai rendszerrel.

Krónika
A Daimler új gyárához hasonló nagyberuházások általában még a tárgyalások megkezdése előtt kiszivárognak a médián keresztül, s ezzel elindulnak a lehetséges telephelyek környékén a telekspekulációk, amelyek az égbe röpítik a földterületek árát. Romániában így nem csupán a megfelelő infrastruktúra hiánya jelenthetett problémát a német cég számára, hanem az is, hogy az eredetileg tervezett beruházás esetleg a többszörösére drágulhatott volna a telespekulánsok miatt. A lap szerint a Daimler romániai megtelepedési szándékait döntő módon befolyásolhatta a Renault-tulajdonban levő Dacia-üzemek bérükkel elégedetlen alkalmazottainak hetekig tartó sztrájkja is.

Handelsblatt
Nagy csapást mért hazánk a befektetők körében eddig favoritnak számító Romániára. A lap újságírója hangsúlyozza: Magyarország gazdasági és politikai helyzetét figyelembe véve nem tűnik éppen indokoltnak a Daimler választása: a belpolitikai összetűzések és a gyenge makrogazdasági adatok éppen ez ellen szólnak. A stuttgarti cég döntése mellett mégis számtalan érv van: egyrészt a támogatások, bár ugyanakkor nem ajánlhatott a magyar állam a többi országnál többet, éppen az uniós szabályok miatt. Magyarország mellett elsősorban a majd húszéves járműipari szaktudása és tapasztalata szól. A szakképzés magas színvonalú, így biztosított a gyártósorról leguruló gépjárművek jó minősége, ez Romániában már korántsem garantált. Emellett számtalan beszállító is települt Magyarországra.

Stuttgarter Zeitung
A Daimler új üzeme nem teljesen kockázatmentes az eddig az A és B osztályos Mercedeseket gyártó rastatti gyár dolgozói számára, mivel a jövőben lehet, hogy jobban megéri a termelést Kelet-Európába telepíteni. A kompakt autók esetében nagy nyomás alatt állnak a gyártók: ebben a szegmensben ugyanis a legnagyobb az árverseny, s széles a kínálat is. Az alacsonyabb előállítási költségekkel a Mercedes olyan fogyasztói árakat hozhat ki, amelyekkel akár az amerikai piacra is betörhet. A Mercedes A és B osztály jelenlegi árával nem lehet versenyképes a tengerentúlon. A német gyártó kínálata egyértelműen a kompakt autók felé tolódhat el, mivel a magas üzemanyagárak miatt a fogyasztók is a takarékos, kis fogyasztású járműveket keresik.

CNN Money
Az internetes oldal által megszólaltatott UniCredit-elemző szerint a Daimler választása aláhúzta a forint versenyképességét. Az új gyártóegység Magyarországra való telepítése a forint erősödéséhez is hozzájárul. A döntés igazolta az UniCredit korábbi feltevéseit, amelyek szerint a forint Közép-Európa legversenyképesebb valutája az egy munkaegységre vetített költség tekintetében. Az egy egységnyi munkára vetített kiadás Magyarországon az uniós átlag 42 százaléka, s ezzel valamivel alacsonyabb a cseh korona és a lengyel zloty 50-50 százalékánál.