BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődbe ment a német autóipar egyik kulcsbeszállítója

Csődöt jelentett a nélkülözhetetlen tömítéseket gyártó Meteor GmbH, amely 350 dolgozót foglalkoztat Németországban, és összesen 1600 alkalmazottal működik világszerte. A vállalat azután vált fizetésképtelenné, hogy felvásárolta az amerikai First Brands. A csőd intő jel a német gyártóipar hosszú távú versenyképességére nézve.

A német autóipart sújtó gazdasági válság újabb súlyos áldozatot követelt. Csődöt jelentett az Alsó-Szászországban működő, bockenemi székhelyű Meteor GmbH. A hírt a Meteor Group vállalati értekezletén közölték, ahol megjelent Rainer Eckert csődgondnok is – számolt be a Bild a Hannoversche Allgemeine Zeitung értesüléseire hivatkozva.

Csődbe ment a német autóipar egyik kulcsbeszállítója
Csődbe ment a német autóipar egyik kulcsbeszállítója / Fotó: Wikipedia

A Meteor kulcsfontosságú beszállítónak számít, mivel nélkülözhetetlen tömítéseket gyárt számos nagy autógyártó számára. 

A vállalat nem sokkal a csőd előtt került az amerikai First Brands Group tulajdonába, ám a felvásárlást követően a First Brands és vele együtt a Meteor is fizetésképtelenné vált.

A 350 helyi dolgozót foglalkoztató németországi leányvállalat már benyújtotta a csődeljárás megindításához szükséges kérelmet. A Romániában, Franciaországban és az Egyesült Államokban is üzemeket működtető, és összesen mintegy 1600 alkalmazottal rendelkező Meteor Group azonban egyelőre nem jelentett csődöt, így ezeknél a telephelyeknél folytatódhat a termelés. A cég szóvivője szerint a bockenemi gyár működése sem áll le.

A Meteor a nehéz gazdasági helyzet ellenére idén nyáron a történetének legnagyobb megrendelését kapta, ami új reményt adott a cégnek.

A felvásárlást megelőzően a müncheni Aequita Group birtokolta a vállalatot, amely 50 millió eurós beruházással és jelentős szerkezetátalakítással sikeresen stabilizálta a Meteort. Az Aequita vezetői szerint remek állapotban adták át az autóipari óriást, és úgy vélik, a Meteor továbbra is erős alapokkal rendelkezik.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a First Brands Group jogi lépéseket tett alapítója ellen, és több millió eurós sikkasztással vádolta meg.

Bockenem polgármestere, Rainer Block lesújtónak nevezte a történteket, különösen karácsony közeledtével. „Ez egy óriási csapás 350 család számára. Sokan aggódnak az állásuk miatt” – mondta a Bildnek. A város vezetője szerint a Meteor egykor a térség egyik legnagyobb munkaadója volt: 2012-ben még több mint 2300 embert foglalkoztattak, mára azonban mindössze 350-en maradtak.

A polgármester ugyanakkor bízik benne, hogy lesz megoldás, mivel „a német autóipar aligha nélkülözheti a Meteor tömítéseit, a cég a világpiac vezetője ezen a területen”.

Block egyúttal felhívta egy súlyosabb problémára is a figyelmet. Szerinte 

Németország egyre kevésbé számít vonzó gyártási helyszínnek, ami hosszú távon hazai iparágak sorvadásához vezethet.

A Meteor csődje tehát nemcsak egy vállalat tragédiája, hanem intő jel az egész német autóipar számára, amely a globális versenyben és a gazdasági nehézségek idején egyre több kihívással szembesül.

Brutális jóslat: élő adásban sokkolták Németországot, öt éven belül a kínaiaké lehet a Mercedes – „Ez abszurd”

A kieli Világgazdasági Intézet (IfW) elnöke szerint a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz nem maradnak meg jelenlegi formájukban. A német autóipar válságban van, és a szakértők szerint a jövő évtizedben gyökeres változásokra kell számítani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.