Francia motor dübörög majd az oroszok büszkeségében
Az Interfax hírügynökség idézte az AvtoVAZ elnökét, aki szerint az AvtoVAZ 1,4 és 1,6 literes motorok gyártását tervezi, első lépcsőben évi 450 ezer darabot. A motorokat Ladákba, illetve Renault modellekbe szerelik be.
A tervezett megállapodást - amelyről pénzügyi részletek egyelőre nem állnak rendelkezésre - várhatóan szeptember 5-én hagyják jóvá a részvényesek.
Azt sem lehet egyelőre még tudni, hogy az AvtoVAZ új gyárat épít, vagy a meglevő termelő egységeket korszerűsíti.
A Renault idén februárban vette meg az AvtoVAZ részvényeinek 25 százalékát plusz 1 részvényét. A Renault az üzletrészért egymilliárd dollárt fizetett, ezt a gyár 2008-2009-es gazdasági évben elért eredményétől függően további, de 160 millió dollárt meg nem haladó összeg követhet.
A Togliattiban lévő AvtoVAZ (Volgai Autógyár) a hatvanas években épült a Fiat közreműködésével, legismertebb modelljei a Ladák és a NIVA terepjáró, és érdekessége, hogy a legtöbb alkatrészt "házon belül" gyártják.
Februárban azt közölték, hogy az első közös autó a Renault Logan alapján készülő, univerzális hétszemélyes, olcsó modell lesz, amelyből az első Lada névvel jövőre gördül ki a gyárból. A tervek szerint 2011-12-ben évi 1,2 millió, 2014-re 1,5 millió gépkocsi készül az AvtoVAZ-ban.


