Cégvilág

"Az omlás hirtelen következett be" - Folytatnák az alagútépítést az M6/M60-asnál

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) és a Mecsek Construction Group (MCG) folytatni kívánja az M6/M60 Autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszán az alagútépítési munkálatokat, az azokhoz kapcsolódó tervezési, engedélyeztetési folyamatokat az elkészült független szakértői jelentés iránymutatásai alapján.

A Bátaszék közelében található ’A’ jelű alagút beomlásáról és az alagútépítésről szóló független szakértői jelentés elfogadja és támogatja a korábbiakban választott NATM (New Austrian Tunneling Method) azaz az új osztrák alagútépítési módszer elveit.

Az elvégzett vizsgálatok, tanulmányok, számítások és mérések alapján a független szakértői jelentés javaslatot ad a leállított fejtési munkálatok folytatására az „A” Észak és a „C” alagutaknál, a „D” alagút fejtési munkálatainak megkezdésére; és javaslatot ad a „B” alagút belső héjának készítésére is. A jelentés az összetett, változó paraméterű geológia sajátosságok értékelése alapján megállapítja, hogy az omlás hirtelen következett be. Az omlás elképzelhető okai a vízbehatolás és ennek következményei, a két járat közötti pillér teherbírásának elvesztése, a kalottlábak (kalott, a járat felső, boltíves része) süllyedése és a párhuzamos fejtések egymásra hatása lehetnek.

A független szakértők - Prof. Dr. Mecsi József, a Pécsi Egyetem Pollack Mihály Műszaki Kar dékánja, Bernd Gebauer (BG Ingenieur GmbH), és · Prof. Dr. Jürgen Schwarz (Der Bundeswehr Universitate München) - kiválasztása elsősorban az alagútépítési területen világszerte elismert magas szakmai felkészültségük, elméleti és gyakorlati tudásuk, valamint gyakorlati tapasztalataik alapján történt.

omlás M6/M60 autópálya alagút
Kapcsolódó cikkek