BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámok: mi változik az uniós irányelv átültetése miatt?

Nem csupán az iskolákban kezdődött meg az új tanév. Új ismeretanyagot kell elsajátítaniuk a reklámozóknak is, szeptember első napjától ugyanis hazánkban is érvényesül a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelv által kialakított szabályozás.

Az irányelv átültetését megvalósító új joganyag a fogyasztók tájékoztatását, a torzítatlan fogyasztói döntéshozatalt és a vásárlás szabadságát hivatott erősíteni. A fogyasztó érdekeit középpontba állító célok megvalósításához azonban rendkívül összetett értékelési szempontok és bonyolult hatásköri szabályok között vezet az út, melyen a reklámozók esetenként igen nehezen tudnak eligazodni.

A reklámtevékenység minden formáját érinti az új reklámszabályozás. Megújult a reklámtörvény, átalakult a versenyjogi fogyasztóvédelem szabályrendszere, és új elemeket hozott be a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény. E jogszabály többlépcsős értékelési rendszerben közelíti meg a fogyasztók felé irányuló tájékoztatás tartalmi kérdéseit, valamint az ehhez kapcsolódó magatartási elvárásokat. Általában véve is tilos tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatni, ám a gyakorlatban nem könnyű azt megítélni, hogy mikor hiányzik a megfelelő szakmai gondosság, az elvárható szakismeret, és mikor torzulhat ezzel összefüggésben a fogyasztók döntése.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.