A közlekedési vállalat még az idén tízmilliárd forint egyszeri juttatást kaphat, 2009-ben pedig a jelenlegi 30 milliárd forint körüli tömegközlekedési normatív támogatáshoz képest dupla pénzt adna a kormány - tudta meg a Népszabadság.
Az ügyben Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az elmúlt napokban többször is egyeztetett Hagyó Miklós szocialista városüzemeltetési főpolgármester-helyettessel, aki országgyűlési képviselőként olyan módosító indítványt nyújtott be a 2009-es költségvetés tervezetéhez, hogy a BKV javára csoportosítsanak át több mint harmincmilliárd forintot a helyközi közlekedés, azaz a MÁV rovására.
Segít a BKV helyzetén az is, hogy a budapesti HÉV-vonalak üzemeltetése átkerülne az államvasutakhoz. A HÉV-kocsik átlagéletkora harminc év felett jár, egy korábbi, belső szakmai BKV-anyag szerint a járművek teljes cseréje akár 750 milliárd forintba kerülne, ami a 4-es metró teljes építési költségének másfélszerese.
A vállalat jelenleg több mint 80 milliárd forint adósságot görget maga előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.