A MySpace és a Viacom tulajdonában lévő MTV Networks ma hozta nyilvánosságra partnerség megállapodását – írja a YahooTech. A döntés értelmében a közösségi portál tagjai szabadon feltölthetik az MTV Networks csatornáin látható műsorokat és klipeket az oldalra. Egy informatikai cég erre a célra fejlesztett programja azonosítja és reklámmal látja el ezeket az anyagokat.
Korábban a MySpace a többi, videó feltöltésre alkalmas oldalhoz hasonlóan igyekezett eltávolítani felületéről a szerzői jog által védett tartalmakat. Így jár el a YoutTube is, amelyet az MTV-t is birtokló Viacom ennek ellenére beperelt, mert állításuk szerint a portál hasznot húzott az illegálisan feltöltött videókból.
A MySpace látszólag új irányt vesz a döntéssel, ugyanakkor az eljárás részletei ezt némileg kétségessé teszik. A most megjelenő hirdetési stratégiáról a készítő cég elmondta: a videókon félig átlátszó csíkokat helyeznek majd el, amelyek a műsor eredeti vetítési helyét és a megvásárlására vonatkozó információkat tartalmaznak majd.
Az új reklámozási technológiával kapcsolatban a MySpace marketing igazgatója úgy nyilatkozott: szerinte bevezetését követően az emberek inkább abbahagyják majd a szerzői jogvédett anyagok feltöltését.