A kiskocsik tervezői előtt az a feladat tornyosul, hogy kis alapterületet lefedő, de óriási befogadóképességű, ugyanakkor nagyon áramvonalas karosszériát rajzoljanak, amely azonban helyet biztosít az ütközésbiztonsági zónáknak is. Nem kis munka ez, s pont ezért vált általánossá az alsó kategóriákban a ferdehátú autó, amelynek szélvédője egybeolvad a motorháztetővel. Szóval emiatt vált uralkodóvá az ékalak. Az idei Fiesta ugyanakkor még a társai közül is kitűnik: ez a legékebb kisautó. Különösen oldalról olyan, mint egy szelet hasító, lekerekített bárd. És ezzel a bárddal akar még nagyobb szeletet kivágni a piacból a Ford of Europe.
Ugyanakkor olyan szempontból különbözik a kortársaitól, hogy ez az új generációs modell nem nagyobb és nem nehezebb, mint az elődje, bár ez a tendencia határozza meg a kisautó-tervezést az elmúlt másfél évtizedben. A hetedik generáció tehát csupán három centivel lett hosszabb, mint felmenője, a súlya pedig továbbra is ezer kiló körül van. A karosszéria torziós merevsége mintegy 10 százalékkal múlja felül az elődét, azaz robusztus biztonsági cellával óvja utasait, ennek ellenére az újdonság – motorváltozattól függően – mintegy 40 kilóval könnyebb lett, noha a beépített hangszigetelés és a biztonsági berendezés tömege 10 kilogrammal gyarapodott.
A tervezők sokat bíbelődtek azzal, miképpen tehetik némává az autót, és el kell ismerni, a törekvésük – akár a szél, akár a futómű, akár a motor hangjáról legyen szó – eredményes volt. Még az 1,6-os dízelmotorral is olyan némán suhan, mint egy nyílvessző.
Az új Fiesta belül legalább annyira látványos, mint kívül; az utasteret a dinamikus vonalak, a telt felületek és a merész vonalvezetés bátor alkalmazása jellemzi. Összesen ötféle különböző felszereltség kapható – Ambiente, Trend, Ghia, Sport és Titanium –, a belső térbe pedig tizenegy különböző szín- és kárpitkombináció rendelhető. Minden változatban kéttónusú műszerfal – az alkalmazott színek függnek a külső fényezés árnyalatától – található, a sportos modellekben élénkebb, míg a hagyományosabb, Ghia kivitelben visszafogottabb színeket láthatunk, de még a legegyszerűbbnek a bútorzata sem kelt olcsó benyomást. A merészen húzott vonalak és kontrasztot teremtő színek és anyagok olyan műszerfalat hoznak létre, amely körülöleli a vezetőt és az első utast, egyéni teret teremtve. A vezető üléshelyzetének szöge jobb lett a volánhoz képest; maga a kormány immár négy irányban állítható, a vezetőhöz képest függőlegesebb a helyzete, ez növeli a kényelmet és fokozza a „cockpit”érzést.
„Korábban az autókban egy »nagy tégla« audio-fejegység volt, amely vízszintes felületeket hozott létre” – magyarázza Niko Vidakovic, a Ford of Europe vezető belső formatervezője. Az új Fiestában az elektronika egyetlen látható eleme a CD-betöltő nyílás. A gombok és a multifunkcionális kijelzők az elektronikai egységtől külön kaptak helyet, és ez sokkal kevésbé kötötte meg a formatervezők kezét.
Az útviszonyoktól és a vezető hangulatától függően az új Fiesta a sportos és dinamikus úttartás, illetve a kifinomult és érett rugózás kombinációját kínálja, és a városban is elemében van. Itt különösen a kicsinek számító, 10,2 méteres fordulókör-átmérő jelent előnyt számára. A fejet és a medencét védő oldallégzsákok a legtöbb európai piacon a szériafelszereléshez tartoznak, ám a Ford ezenkívül kínál függönylégzsákokat is, amelyek a tetőkárpitból felfújódva nyújtanak védelmet az első és hátsó utasoknak oldalirányú ütközésnél. Emiatt azonban ugrott az ajtók fölötti tetőkapaszkodó. De az összes – amiért azért kár.
Ez a Fiesta a Ford Motor Company első olyan gépkocsija, amely az új, globális termékfejlesztési rendszerben készült, és a Ford-család e generációja a világ minden táján élő vásárlókat megismerteti Európa egyik kedvenc kisautójával. Egyelőre csak Kölnben, Valenciában és a kínai Nankingban készül, de az anyacég már a nyáron bejelentette: egyik amerikai üzemében pick-up helyett is Fiestát gyártanak majd.
Tengelytáv: 2489 mm
Csomagtér: 281 l
Fordulókör: 10,2 m
Tengelytáv: 2489 mm
Csomagtér: 281 l
Fordulókör: 10,2 m-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.