Miközben az Egyesült Államokban lassan egy Honda Accordot is nehéz eladni, a luxus autók piaca továbbra is pezseg – ez derült ki a héten tartott Los Angeles-is autószalonon is.
"Ezt az autót szinte telepatikusan lehet csak érzékelni" – lelkendezett a Reuters riporterének a Lotus főmérnöke az Evora nevű modellről. Bár a GM, a Ford és a Chrysler ezen a héten a túléléshez szükséges hitelért harcolt Washingtonban, a felső kategóriás forgalmazók nem panaszkodhatnak.
Ők az ultra gazdagoknak forgalmaznak, akiknek egy ekkora tétel szinte semmiség. Számukra mindegy, hogy harminc, ötven vagy nyolcvan millió forintnak megfelelő összegért vásárolnak autót – fejtett ki Erich Merkle autóipari elemző.
Úgy tűnik, ez sem vonatkozik minden gyártóra, a Ferrari például enyhe csökkenést könyvelt el az eladások terén, ugyanakkor a Rolls-Royce 32 százalékkal növelte eladásait. Nem panaszkodhat a Maserati sem: a vállalat 10 százalékos növekedést ért el. Komolyabb lépésekre kényszerülhet viszont a Lamborghini, amely nem is állt elő új modellel a Los Angeles-i autóshow-ra. A Bentley forgalma pedig 30 százalékkal csökkent.
És még a legdivatosabb luxus márkák gyártói is kénytelen takarékossági intézkedéseket hozni. A Lotus angliai gyárában például korábban havonta hatvan autó készült el, most viszont csak harminc.
Massimo Fumarola, a Ferrari termékmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy az olasz márka az üzemanyag-fogyasztást szeretné jelentősen csökkenteni az új modellek esetében. A szándék már a mostani autószalonon bemutatott California nevű típuson is érzékelhető, a modellt a legtakarékosabb és legkevésbé környezetszennyező Ferrariként promotálják.
[enews_gallery id='234780']