A GM a Chrysler jelenlegi tulajdonosával, a Cerberus Capital Management pénzügyi befektető csoporttal közösen korábban 10 milliárd dolláros szövetségi mentőcsomagért folyamodott. A pénzügyminisztérium nem ad közvetlen segítséget a két detroiti cég egyesüléséhez, ellenben felgyorsítja annak a 25 milliárd dolláros hitelprogramnak a megvalósítását, amelyről a kongresszus szeptemberben fogadott el törvényt. A hitelprogram az üzemanyag-takarékos járművek fejlesztését célozza.
A Bush-adminisztráció az autóipar megkeresésére közölte: nem hajlandó kiterjeszteni a bankszféra megmentését célzó 700 milliárd dolláros pénzügyi mentőcsomagot iparvállalatokra, és nem kíván szerepet vállalni a GM-Chrysler fúzióban, amely pedig munkahelyek ezreit menthetné meg. Korábbi értesülések szerint a két autógyártó óriás összevonását befektetők csak akkor támogatják, ha abba a kormányzat is beszáll. Richard Wagoner, a GM vezérigazgatója személyesen lobbizott Henry Paulson pénzügyminiszternél a segítségért, de a jelek szerint eredménytelenül.
A detroiti autóipar hónapról hónapra dollármilliárdos veszteségeket rögzít a szűkölő kereslet miatt; a tartalékaikat felélő cégek munkaerőt bocsátanak el, üzemek zárnak be, átszervezik a termelést. A Bush-kormány mindenekelőtt azzal kíván segíteni, hogy minél előbb elérhetővé teszi az iparág - a GM, a Chrysler, valamint a Ford - számára alacsony kamatozású hitelek formájában a 25 milliárd dolláros kölcsönkeretet. Egy korábbi becslés szerint szövetségi segítség és fúzió nélkül egy éven belül a GM és a Chrysler is csődbe menne
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.