BUX 43,118.84
-1.25%
BUMIX 3,786.74
-0.57%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,106
-2.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
-0.98%
ZWACK 17,350
-0.86%
0.00%
ANY 1,545
-1.28%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.78%
0.00%
-0.47%
-0.66%
0.00%
-1.65%
0.00%
-0.86%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,876
-0.35%
+0.78%
ALTEO 3,000
+1.69%
0.00%
-2.20%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.12%
+0.74%
+9.56%
-0.76%
NUTEX 11.25
+2.27%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
-4.65%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Beszállna a Malévba az Aeroflot

Szakmai befektetőként beszállna a Malévba az orosz Aeroflot – ezt a vezérigazgató egyik helyettese mondta tegnap, miután a magyar légitársaság pénteki rendkívüli közgyűlésén nem született döntés a Malév megmentésének módozatáról. Mihail Polubojarinov leszögezte: ha tényleg a hitelező Vnyesekonombankhoz kerül Borisz Abramovics elnöknek a Malévet birtokló AirBridge Zrt.-ben meglévő kisebbségi tulajdona (49 százalék), akkor az Aeroflot átvenné azt. Indoklása szerint egyrészt az Aeroflot úgymond kisegíti az orosz állami bankot, másrészt a Malév flottája előnyöket rejt magában a cég számára. Hozzáfűzte azonban: nem éri meg többségi részesedést szerezni a magyar vállalatban, hiszen annak tartozásai már meghaladják a 100 millió dollárt, s ha tényleg belépne az Aeroflot, azonnal válságkezelést kellene kezdeni.

A Malév részvényeinek 99,95 százalékát a múlt év elején megvásárolt AirBridge Zrt. szándékairól egyelőre semmit sem tudni. Az biztos ugyanakkor, hogy az AirBridge csak a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) jóváhagyásával, az eredeti privatizációs szerződés betartásával és az ahhoz szükséges garanciákkal adhatja el a légitársaság részvényeit. Ráadásul a magyar államnak öt éven belül elővásárlási joga van a Malév azon részvényeire, amelyek az AirBridge tulajdonában vannak. A szerződés nem foglalkozik azzal, hogy Borisz Abramovics eladhatja-e, és ha igen, kinek az AirBridge Zrt.-ben meglévő 49 százalékos részét. Abramovics korábban újságíróknak azt mondta, hogy nincs is szándékában túladni a magyar légitársaságon, ám időközben otthon megrendült a helyzete az általa irányított légiszövetségnek, amelyet – vagy egy részét – várhatóan beolvasztanak az újonnan életre hívandó orosz állami légitársaságba.

Az Aeroflot belépésével viszonylag stabil szereplő jönne a képbe, a cég az orosz piac 39, a külföldre irányuló forgalom 11 százalékát tudja magáénak, flottája 144 gépből áll, és folyamatosan korszerűsödik. Az orosz cég változatlanul külföldi célpontok után kutat, így kerülhetett a látómezőbe a Malév is. Eddig az osztrák AUA, a szerb JAT, illetve az Alitalia került szóba, de minden esetben visszalépett. MN

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek