Cégvilág

Eladta a Bosch a Blaupunktot

A járműgyártóknak beszállító Bosch konszern megválsik az autórádiókat és navigációs készülékeket gyártó Blaupunkt leányvállalatától. A vevő egy kockázati tőkebefektető társaság, az Aurelius. Az árat nem hozták nyilvánosságra.

A Bosch autó-multimédiás részlege idén mintegy 200 millió eurós forgalmat könyvelt el, amely a csoport árbevételének 15 százaléka. A Balupunkt márkával együtt a kockázati bfektető kezébe kerül a leány tunéziai gyártóegysége, valamint a malajziai és portugál üzemek egy része.

A Blaupunkt 1923-ban alakult, akkoriban még fejhallgatókat gyártottak. A kék pont minőségi pecsétként szolgált, amivel csak szigorú működési ellenőrzés után látták el a terméket és ezen elvben a mai napig nem változtattak semmit. A vállalat jelenleg 7500 dolgozót foglalkoztat világszerte, közülük 2800-at a németországi Hildesheimban, és évente több, mint 5 millió autórádiót és több mint 500 ezer navigációs rendszert állít elő.

járműgyártás Blaupunkt Bosch multimédia
Kapcsolódó cikkek