Számítástechnikai termékeket forgalmazó webáruházat nyitott a c-enter.hu, amely közel 80 gyártó több mint 25 ezer termékét forgalmazza. A cég 1999 óta foglalkozik informatikai eszközök eladásával, honlapját már több mint 10 ezer egyedi látogató kereste fel – mondja Csáki Zoltán, a C-Enter ügyvezetője, aki szerint most már elérkezett az idő az online értékesítésre.
Az online vásárlás ma már tízmilliárdokban mérhető forgalmat képvisel a hazai kereskedelemben, s éves növekedési üteme még mindig két számjegyű, többnyire 50 százalék feletti. A GKIeNet legutóbbi felmérése szerint az internetes kiskereskedelmi boltok forgalma 2006-ban elérte a 30 milliárd forintot, 2007-ben pedig közel 45 milliárd forint körül alakult, ez utóbbi a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom közel fél százaléka.
Becslésük alapján ugyanakkor a webáruházak közel 40 százalékának az éves nettó árbevétele tavaly még nem érte el az ötmillió forintot. Mégis, a korábbi évekhez képest ez már javuló tendenciát mutat, néhány éve az áruházaknak még több mint háromnegyede tartozott ebbe a kategóriába.
Az internetes vásárlás terjedésének egyik fő akadálya a vevői bizalom hiánya. A vásárlók nem szívesen fizetnek előre olyan javakért, amelyeket csak a képernyőjükön láttak. Ezt támasztja alá a piackutató felmérése is, amely szerint a vevők több mint 80 százaléka még mindig az utánvétes fizetést részesíti előnyben. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.