Újabb webáruházzal bővül a hazai IT-piac
Számítástechnikai termékeket forgalmazó webáruházat nyitott a c-enter.hu, amely közel 80 gyártó több mint 25 ezer termékét forgalmazza. A cég 1999 óta foglalkozik informatikai eszközök eladásával, honlapját már több mint 10 ezer egyedi látogató kereste fel – mondja Csáki Zoltán, a C-Enter ügyvezetője, aki szerint most már elérkezett az idő az online értékesítésre.
Az online vásárlás ma már tízmilliárdokban mérhető forgalmat képvisel a hazai kereskedelemben, s éves növekedési üteme még mindig két számjegyű, többnyire 50 százalék feletti. A GKIeNet legutóbbi felmérése szerint az internetes kiskereskedelmi boltok forgalma 2006-ban elérte a 30 milliárd forintot, 2007-ben pedig közel 45 milliárd forint körül alakult, ez utóbbi a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom közel fél százaléka.
Becslésük alapján ugyanakkor a webáruházak közel 40 százalékának az éves nettó árbevétele tavaly még nem érte el az ötmillió forintot. Mégis, a korábbi évekhez képest ez már javuló tendenciát mutat, néhány éve az áruházaknak még több mint háromnegyede tartozott ebbe a kategóriába.
Az internetes vásárlás terjedésének egyik fő akadálya a vevői bizalom hiánya. A vásárlók nem szívesen fizetnek előre olyan javakért, amelyeket csak a képernyőjükön láttak. Ezt támasztja alá a piackutató felmérése is, amely szerint a vevők több mint 80 százaléka még mindig az utánvétes fizetést részesíti előnyben. VG


