Cégvilág

A luxust sem kíméli a válság

A luxustermékek gyártóit sem hagyta érintetlenül a gazdasági válság. Egy tavaly év végén készült tanulmány szerint a legnagyobb cégek költségmegtakarító programok indításával igyekeznek elejét venni a kereslet szűkülésének.

A költségcsökkentés olyan lépésekre kényszeríti a Louis Vuitton vagy a Bulgari és hozzájuk hasonló márkák eladóit, hogy újabb boltok megnyitását halasszák el, vagy éppen a tőzsdei részvénykibocsátást tolják ki szebb napokra. A Bain & Co. gazdaságelemző társaság még októberben készült számítása szerint, idén akár 7 százalékkal is csökkenhet a luxus termékek 175 milliárd eurósra becsült piaca.

Vuitton például már be is jelentette, hogy új tokiói értékesítési központját nem tudja az idén megnyitni. Az olasz cipő kereskedőház, Salvatore Ferragamo idén új boltjainak felét nem fogja megnyitni, így összesen 20 új helyen lehet majd a Greta Garbo vagy éppen Merilyn Monroe által kedvelt topánkákat vásárolni. Tavaly 45 üzletet nyitottak világszerte. Ferragamo a tőzsdei bevezetést is – amelyet még 2008-ra tervezett – kénytelen most halasztani – jelentette be a minap a társaság vezérigazgatója, Michele Norsa. A Ferragamo tavalyi eladása várhatóan a megelőző évi szint közelében marad, 687,4 millió eurónál – tette közzé a társaság.

A tanulmány készítői külön foglalkoztak a francia luxus csipke készítők helyzetével, a 100 milliós piac 80 százalékát uraló francia vállalatok 13 százaléka került csődhelyzetbe tavaly, a drága nyersanyagárak és az erősödő ázsiai konkurencia miatt. Várhatóan a piac recesszióba süllyed az idén, emiatt nagy számú elbocsátásokra kell számítani – jelzi a Bain & Co

Salvatore Ferragamo Merilyn Monroe Greta Garbo Bulgari csipke Louis Vuitton
Kapcsolódó cikkek