Cégvilág

"A Viasat árából két új tévé műsorát is meg tudjuk vásárolni"

A kábeltévés szolgáltató cégek becslése szerint 150-200 ezer háztartásból tűnt el vagy tűnhet el a következő napokban a Viasat3 televízió műsora. Az ok: a csatornát működtető Viasat Hungária az idén januártól nagymértékben megmelte az előfizetési díjait.

„A kiélezett piaci helyzetben ezt az áremelést nem tudjuk továbbhárítani a fogyasztókra” – indokolja a televízióval való kenyértörést Pintér Zoltán, a Váci Kábeltévé ügyvezető igazgatója. „A Viasat3 árából két új tévé műsorát is meg tudjuk vásárolni az előfizetőinknek” – teszi ehhez hozzá Medvecz Péter, a Rubicom Zrt. gazdasági igazgatója.

Az áremelés mértéke sem tisztázott egyébként. A Viasat Hungária közleményében azt állítja, 40–65 százalékkal drágított a tarifákon, a kábeles elosztók szerint azonban a díj a triplájára emelkedett. Piaci információk szerint korábban havonta és előfizetőnként nagyjából 50 forintot kellett fizetni a Viasat3 műsoráért, a mostani tarifa 150 forint lenne.

„Itt vélhetően az alapcsomagban kínált Viasat3-árat a bővített csomagban kínáltéhoz hasonlítja az informátor, vagyis almát hasonlít össze körtével” – kommentálta a hírt a Viasat. A Viasat egyébként közleményében leszögezi, a legnagyobb műsorelosztókkal sikerült megállapodnia, tény azonban, hogy számos társaság, például a UPC is többéves szerződést kötött a televízióval, így az idén még a régi, alacsonyabb díjat fizeti a műsorért.

A Viasat3 egyébként valószínűleg arra apellál, hogy népszerűsége miatt a nézők ki fogják követelni a kábeles elosztóktól: vegyék vissza a műsorát a csatornakiosztásba. A kábeltévések azonban másképp vélekednek.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Rubicom Zrt. Viasat3 előfizetési díj UPC
Kapcsolódó cikkek