Az orosz autópiac 40-50 százalékos esésére számít a legnagyobb gépkocsigyártó, az AvtoVAZ. A cég vezetője, Borisz Aljosin a Vedomosztyinak azt mondta: amíg tavaly 11 hónap alatt 2,5 millió személyautó kelt el Oroszországban, az idén csupán 1,5-1,8 milliós lehet a piac. A fémipari óriás, a Szeversztal csoport autóipari leányvállalata, a Sollers előrejelzése azonban jóval optimistább. Az UAZ terepjárókat gyártó, valamint Ssangyong, Isuzu és FIAT autókat összeszerelő cég 1,9–2,2 millió közé teszi a 2009-ben értékesíthető személyautók számát. 2007-ben még 2,76 millió kocsi kelt el.
Az orosz fejlesztési bank, a VEB három hazai autó-, illetve autóalkatrész-gyártó számára 17 milliárd rubeles (616 millió dollár) hitel megadásának a feltételeit vizsgálja. A bank elnöke, Vlagyimir Dmitrijev szerint a jaroszlavli dízelmotorgyár 11 milliárd rubeles (398 millió dollár) kölcsönért folyamodott, a Sollers 4,5 milliárdot kért, és a Kamaznak is szüksége van 1,5 milliárd rubelre.
Vlagyimir Putyin ugyanakkor a napokban kijelentette: elvárja az állami cégektől és intézményektől, de még a nagyobb magántársaságoktól is, hogy hazai termékeket vásároljanak. A kormány 20 milliárd rubelt (706 millió dollár) utalt ki a regionális hatóságoknak, hogy az orosz autóipart támogatva a különböző állami intézmények orosz gépkocsikat vásároljanak – jelentette a Novosztyi hírügynökség. A távol-keleti Amur régió kormányzója például Mercedes S500-as hivatali autóját Volgára cserélte, és eladásra hirdette meg a külföldi gyártmányú hivatali gépkocsikat.
Ettől függetlenül jelentős autóipari központ lesz Szentpétervár. Ott tavaly a Toyota és a GM új üzemet nyitott, a Hyundai, valamint a Nissan gyára pedig most épül, bár az Isuzu tervezett gyárát lemondta, s Suzuki Motor is elhalasztja beruházását. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.