BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autópiac zuhanását jósolja az AvtoVAZ

Az orosz autópiac 40-50 százalékos esésére számít a legnagyobb gépkocsigyártó, az AvtoVAZ. A cég vezetője, Borisz Aljosin a Vedomosztyinak azt mondta: amíg tavaly 11 hónap alatt 2,5 millió személyautó kelt el Oroszországban, az idén csupán 1,5-1,8 milliós lehet a piac. A fémipari óriás, a Szeversztal csoport autóipari leányvállalata, a Sollers előrejelzése azonban jóval optimistább. Az UAZ terepjárókat gyártó, valamint Ssangyong, Isuzu és FIAT autókat összeszerelő cég 1,9–2,2 millió közé teszi a 2009-ben értékesíthető személyautók számát. 2007-ben még 2,76 millió kocsi kelt el.

Az orosz fejlesztési bank, a VEB három hazai autó-, illetve autóalkatrész-gyártó számára 17 milliárd rubeles (616 millió dollár) hitel megadásának a feltételeit vizsgálja. A bank elnöke, Vlagyimir Dmitrijev szerint a jaroszlavli dízelmotorgyár 11 milliárd rubeles (398 millió dollár) kölcsönért folyamodott, a Sollers 4,5 milliárdot kért, és a Kamaznak is szüksége van 1,5 milliárd rubelre.

Vlagyimir Putyin ugyanakkor a napokban kijelentette: elvárja az állami cégektől és intézményektől, de még a nagyobb magántársaságoktól is, hogy hazai termékeket vásároljanak. A kormány 20 milliárd rubelt (706 millió dollár) utalt ki a regionális hatóságoknak, hogy az orosz autóipart támogatva a különböző állami intézmények orosz gépkocsikat vásároljanak – jelentette a Novosztyi hírügynökség. A távol-keleti Amur régió kormányzója például Mercedes S500-as hivatali autóját Volgára cserélte, és eladásra hirdette meg a külföldi gyártmányú hivatali gépkocsikat.

Ettől függetlenül jelentős autóipari központ lesz Szentpétervár. Ott tavaly a Toyota és a GM új üzemet nyitott, a Hyundai, valamint a Nissan gyára pedig most épül, bár az Isuzu tervezett gyárát lemondta, s Suzuki Motor is elhalasztja beruházását. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.