Cégvilág

Cartier-től Mont Blanc-ig - Fotók a svájci luxusóra szalonról

A luxusóra is érzékelik a válságot, ennek ellenére tizenhét kiállító új modellekkel vesz részt a Salon International de la Haute Horlogerie-n, amely a korábbinál szerényebb külsőségek mellett zajlik.

"Sem a szokásosnál hidegebb időjárás, sem a gazdasági nehézségek nem tántorítanak el minket attól, hogy Genfet továbbra is a luxusórakészítés városává tegyünk – mondta el a Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) kiállítás igazgatója a Swissinfo portálnak.

A Baume & Mercier kommunikációs igazgatója szerint ugyan lassulás tapasztalható az iparágban, de a piaci szereplők optimisták, az aktivitás pedig megfelelő. A kiállításon tizenhét márka mutatja be új modelljeit, a helyszínen pedig egymást érik a Gucci ruhák. Ugyanakkor a nehézségek miatt a SIHH szervezői is kénytelenek voltak meghúzni a nadrágszíjat: a korábbinál kevesebb estélyt rendeznek.

A tavalyi évhez képest várhatóan 15 százalékkal kevesebben látogatnak el Genfbe, a szervezők elsősorban az amerikai és japán vendégek számában prognosztizál erős csökkenést. A Bernstein Research múlt héten kiadott előrejelzése szerint 2009-ben tíz százalékkal csökken a luxustermékek iránti kereslet, szemben a korábban számított 5-7 százalékkal.

Ezt erősíti meg a Richemont hétfői jelentése is, amely szerint a többek között a Cartier-t és a Mont Blanc-t birtokló óriáscég húsz éve a legnehezebb körülményeket éli meg. A cég szerint az eladások 12 százalékkal csökkentek 2008 utolsó negyedévében.

A svájci óragyártók szövetsége szerint a csökkenés folytatódik, elsősorban az amerikai és japán exportot érinti rosszul a válság. Jean-Daniel Pasche ugyanakkor hozzátette: nem szabad elfelejteni, hogy a visszaesés öt éves felfutás után éri el a svájci óra szakmát, ezért a kivitel még a után is magas maradhat.


[enews_gallery id='239276']

luxusóra Cartier Mont Blanc Richemont
Kapcsolódó cikkek