BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már érzik a hotelek a céges megszorításokat

Tavaly novemberben vezettek be először korlátozásokat világszerte a vállalatok munkavállalóik számára az üzleti utazásokat illetően, amelynek eredményeként az Európa nagyvárosaiban működő nemzetközi hotelláncok visszaesést regisztráltak mind a foglaltságot, a bevételeket és az egy szobára jutó árbevételt illetően az előző év azonos időszakához képest – derül ki a TRI Hospitality Consulting legújabb felméréséből.

10 európai nagyváros közül Amszterdam bukott a legnagyobbat, ahol közel 38 százalékkal zuhant az egy szobára jutó árbevétel, mintegy 59 euróra szobánként. A holland fővárosban az átlagos foglaltság 16 százalékkal 69 százalékra zuhant, és a szállodai szobák átlagára 6,3 százalékkal 166 euróra csökkent. Amszterdamot Bécs követi a listán, Budapest egyik legnagyobb konkurensének tekintett osztrák fővárosban csaknem 13 százalékponttal esett a foglaltság, 64 százalékra. A tavaly nyitott 9 új szálloda komolyan növelte Bécs szálláshely-kapacitását, amely szintén hozzájárult a foglaltság csökkenéséhez.

A felmérésben mindössze három város - Hamburg, London és Párizs – regisztrált 70 százalék feletti átlagos szobafoglaltságot. London a legkevésbé sínylette meg az üzleti utazók elmaradását, illetve a megszorítások miatt rövidülő tartózkodást: tavaly novemberben a szállodai foglaltság elérte a 81,5 százalékot.

A kihasználtság csökkenésének ellenére a szállodai szobárak a felmérésbe bekerült 10 városból 5-ben emelkedtek. Párizsban 3,2 százalékkal 212 euróra, Varsó, Budapest és Hamburg sorrendben 2,4, 1,9 és 0,9 százalékos emelkedést könyvelt el, amely nagyban köszönhető a 2007-es év gyengébb teljesítményeinek. Párizsban voltak egyébként a legmagasabbak a szobaárak, 158 euróval, London a második helyen állt 150 euróval. A bevételeket tekintve viszont 120 eurós egy szobára jutó árbevétel London az első.

A budapesti hotelek már novemberben beszámoltak az üzleti utazók spórolási kedvéről. Az öt- és négycsillagos szállodák elmondása szerint az üzleti utazók az átlagos két éjszaka helyett mindössze egyet töltenek el nálunk.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.