Bérbefagyasztás, költségcsökkentés - Kemény kézzel irányít az Unilever új vezére
Paul Polman még csak egy hónapja irányítja az Unilevert, de máris változások egész forgószelét indított el – fogalmaz a The Times. Az élelmiszeripari vállalat eladásai csökkentek az elmúlt időszakban, a vezér pedig ezt a negatív trendet szeretné megfordítani. Első lépésként költségcsökkentési programot indított, amelynek részeként befagyasztották a vezetők bérét.
Az Unilever a múlt évben fejőstehén márkáin: a Liptonon és a Magnum jégkrémen keresztül próbált áremelés érvényesíteni, az eredmények viszont azt mutatják, hogy emiatt csökkent piaci részesedése. A negyedik negyedév megmutatta, hogy a válság hatására a fogyasztók az ismert márkákról a sajátmárkákra tértek át. A negyedik negyedévben a cég 40 millió eurós profitcsökkenést könyvelt el.
Polman most azzal lepte meg a piacot, hogy nem jelölte meg a cég irányszámait, amivel nem kis fejfájást okozott az elemzőknek. Az új vezér azonban ragaszkodott az elvhez, miszerint ilyen gazdasági környezetben nincs értelme a várakozásokról beszélni. Egyúttal elmarasztalta azokat, amelyek mégis így tettek, beleértve korábbi munkahelyét, a Procter & Gamble-t is. A bérbefagyasztásokkal és az utazási költségek csökkentésével reményei szerint 50 millió eurót takarít meg. Mostantól globális beszerzési ellenőrök igyekeznek megfelelően beárazni az árut, a cég széles termékpalettájának segítségével.


