Cégvilág

Egy korszak vége: Már a Google Newsra is hirdetések kerültek

A Google szakított hat éve érvényes gyakorlatával: a keresőóriás mostantól kisméretű reklámokat helyez el híroldalán, a Google Newson. A döntés felszította a vitát a cég és a gondokkal küzdő lapkiadók között.

A Google már azzal is felébresztette egyes lapkiadók haragját, hogy a tőlük átvett hírekből építette fel hírportálját. Több mint hat éven keresztül a Google Newson nem jelentek meg reklámok – mostanáig. Eric E. Schmidt, a cége vezére igyekezett megnyugtatni a nyomtatott sajtó képviselőit, mondván: a Google barát és nem ellenség.

 A többek között a The Philadelphia Inquirert birtokló Philadelphia Media Holdings vezére viszont nem hisz neki. "Amikor Eric Schmidt azt állítja, hogy aggasztja a nyomtatott sajtó jövője, krokodilkönnyeket sír" – mondta New York Timesnak Brian Tierney. A Google szóvivője erre reagálva ismételten hangsúlyozta a cég jó szándékát, hozzátéve, hogy azért döntöttek a reklámok megjelenítése mellett, mert így kontextushoz kötődően hirdethetnek.

"Az internet világát a versenyszellem uralja. Nem kell hagynunk, hogy megszerezzék a tartalmainkat. Azért engedjük, mert növeli a forgalmat" – foglalta össze álláspontját az ötvennégy napilapot birtokló MediaNews Group vezérigazgatója.

A Google több mint 4 500 hírportálról gyűjti össze automatikusan saját hivatkozásait, amelyek azután az eredeti helyre irányítják az olvasókat. A nyomás – és gyakran a perek – eredményeképpen a Google az AFP-től és az AP-től vásárol híreket, amelyeket saját oldalán is megjeleníthet. A keresőcég fenntartja, hogy fair módon jár el a cikkek begyűjtésekor.

hírügynökség hirdetés újság hír média reklám Google News lapkiadó cikk
Kapcsolódó cikkek