A válság ellenére is nőtt a webes reklámbevétel az USA-ban
A PricewaterhouseCoopers LLP interaktív reklám irodájának most nyilvánosságra hozott adatai szerint 2008 negyedik negyedévében a webes reklámok összesen 6,1 milliárd dollárt hoztak, ez 3 százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest – közli az AP.
A 2007 utolsó negyedévi adatok a korábbi évhez képest 24 százalékos emelkedést hoztak, tehát a válság erősen érezteti hatását a webes reklám piacán is. Az ágazat legnagyobb, keresésen alapú reklámokból álló szegmense 13 százalékos növekedést könyvelhetett el, míg a display reklámok piaca 4 százalékot zsugorodott. A hírügynökség által megkérdezett elemzők egyöntetűen úgy vélték: az eredmény figyelemreméltó, tekintve, hogy olyan szektorról van szó, amely a válság ideje alatt válik éretté.
A teljes évet tekintve az amerikai reklámbevételek kicsivel kevesebb mint 11 százalékot erősítettek. Bár egyelőre nem szakítanak nagy szeletet a webes reklám tortából, kétszeresére növekedett a videómegosztó portálok anyagai elé illesztett videóreklámok bevétele. A brit ZenithOptimedia mérései szerint a teljes, reklámra fordított költség 10 százalékát költötték el az internetes hirdetési piacon, ez 1,4 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.


