BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Budapestre süt a Nap" Cannes-ból - Reménykedő ingatlanbefektetők

Csaknem 28 magyar kiállító és részt vevő cég képviseli az idén Magyarországot a világ legnagyobb ingatlanos fórumán, a tegnap kezdődött MIPIM-en.

Mérföldkőnek számít, hogy a rendezvény történetében először van jelen nagy (150 négyzetméteres) standdal a budapesti régió. Több fővárosi ingatlanfejlesztő, a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzat – a Budapest Business Region (BBR) marketingklaszter segítségével – együttesen mutatja be a nagyobb magán- és közpénzből fizetett projekteket.

Külön kerekasztalt rendeznek a fővárosi fejlesztésekről, s Bajnai Gordon gazdasági és fejlesztési miniszter a hét második felében nemzetközi sajtótájékoztatón mutatja be a beruházásokat, amelyekhez most újabb társbefektetőket keresnek. Az idén azonban viszonylag könnyebb dolga van a magyar fővárosnak, hiszen a cannes-i fesztiválpalotában legalább egyharmaddal kevesebb a kiállító, mint tavaly, így talán hatásosabb lehet a megjelenése.

Az, hogy Budapest az innovációs készségre, a k+f központokra és más, magasabb hozzáadott értéket nyújtó ágazatokra helyezi a hangsúlyt – és ehhez a korábbinál kiszámíthatóbb gazdasági stabilitás párosul –, meggyőzheti a nagybefektetőket ingatlanos és pénzügyi fronton egyaránt – említette a magyar stand bemutatásakor Gulyás Kovács Gergely, a DunaCity projektjét készítő társaság vezetője, a BBR elnöke.

A szakértő úgy látja: ugyancsak jó esély a befektetők meggyőzésére az a nekik rendezett üzleti ebéd, amelynek szponzorálását Budapest elnyerte Prága és Varsó elől. Nyolcvan óriáscég stratégiai döntéshozója lesz jelen, ők évekre előre terveznek, s ha jók az érveink, lendíthetnek a gazdaságon és persze az ingatlanpiacon is – tette hozzá.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.