Cégvilág

"Budapestre süt a Nap" Cannes-ból - Reménykedő ingatlanbefektetők

Csaknem 28 magyar kiállító és részt vevő cég képviseli az idén Magyarországot a világ legnagyobb ingatlanos fórumán, a tegnap kezdődött MIPIM-en.

Mérföldkőnek számít, hogy a rendezvény történetében először van jelen nagy (150 négyzetméteres) standdal a budapesti régió. Több fővárosi ingatlanfejlesztő, a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzat – a Budapest Business Region (BBR) marketingklaszter segítségével – együttesen mutatja be a nagyobb magán- és közpénzből fizetett projekteket.

Külön kerekasztalt rendeznek a fővárosi fejlesztésekről, s Bajnai Gordon gazdasági és fejlesztési miniszter a hét második felében nemzetközi sajtótájékoztatón mutatja be a beruházásokat, amelyekhez most újabb társbefektetőket keresnek. Az idén azonban viszonylag könnyebb dolga van a magyar fővárosnak, hiszen a cannes-i fesztiválpalotában legalább egyharmaddal kevesebb a kiállító, mint tavaly, így talán hatásosabb lehet a megjelenése.

Az, hogy Budapest az innovációs készségre, a k+f központokra és más, magasabb hozzáadott értéket nyújtó ágazatokra helyezi a hangsúlyt – és ehhez a korábbinál kiszámíthatóbb gazdasági stabilitás párosul –, meggyőzheti a nagybefektetőket ingatlanos és pénzügyi fronton egyaránt – említette a magyar stand bemutatásakor Gulyás Kovács Gergely, a DunaCity projektjét készítő társaság vezetője, a BBR elnöke.

A szakértő úgy látja: ugyancsak jó esély a befektetők meggyőzésére az a nekik rendezett üzleti ebéd, amelynek szponzorálását Budapest elnyerte Prága és Varsó elől. Nyolcvan óriáscég stratégiai döntéshozója lesz jelen, ők évekre előre terveznek, s ha jók az érveink, lendíthetnek a gazdaságon és persze az ingatlanpiacon is – tette hozzá.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

k+f Budapest Business Region DunaCity MIPIM Cannes ingatlan BBR
Kapcsolódó cikkek