A Bosch Rexroth Pneumatika Kft. egri gyárában rövidesen befejeződik az a tavaly kezdődött kétmillió eurós beruházássorozat, amelynek révén júniusban megkezdődhet egy új termék sorozatgyártása. A nyomda-, a textil-, valamint a csomagolóiparban használatos gépek kis, precíz mozgásait vezérlő pneumatikus készülék gyártási jogát a Robert Bosch csoport vállalatai között meghirdetett belső pályázattal kapta meg a magyar leányvállalat – tájékoztatta lapunkat Gödri István, a társaság ügyvezető igazgatója.
A pályázatot az egri gyár a minőségi mutatók mellett a szállítási pontosság és a költséghatékonyság révén nyerte meg, így a 310 alkalmazottnak nem kell tartania a létszámcsökkentéstől. Igaz, tavaly a harminc kölcsönzött dolgozó foglalkoztatását nem hosszabbította meg a kft., mivel azonban nem az autóipar beszállítója a gyár, nagyobb visszaesésétől nem tartanak. A Bosch Rexroth egri egysége hajtás- és vezérléstechnikai pneumatikus alkatrészek, hengerek, szelepek, valamint hajózási alkatrészek előállításával foglalkozik.
A négy magyarországi termelőüzemében, valamint a budapesti kereskedelmi és fejlesztőközpontjában összesen 7250 főt foglalkoztató Bosch csoport főállású alkalmazottainak száma a múlt év végére 250 fővel csökkent. Az 1550 fős miskolci elektromos kéziszerszám-gyárban azonban 50 új munkahely jön létre azáltal, hogy megkezdődik egy új pneumatikus fúrókalapács sorozatgyártása az európai piac számára. Az Uneo fúrókalapács gyártására 2,2 millió eurós beruházással két új gyártósort telepítenek az idén. Az üzemben dolgozó 80 fejlesztőmérnök is részt vett az Uneo tervezésében, amely pénteken kapta meg a XVII. Magyar Innovációs Nagydíjat. DK
Csökkent az árbevétel
Nehéz évet zárt a Bosch Magyarországon, és mint Thomas E. Beyer, a német cégcsoport magyarországi képviselője mondta, az idén sem remélhetnek jobbat. Az eddigi években folyamatos fejlődést produkáló vállalatcsoport árbevétele első ízben maradt el a tervezettől. A 2008-as forgalom 1,372 milliárd euró volt az előző évi 1,465 milliárd után. A vállalat beruházásai 2008-ban elérték a 79 millió eurót (2007-ben 82 millió). Az anyavállalat stratégiájának megfelelően többet költöttek k+f-re, a 2007-es 25 millió euróról az összeg tavaly 36 millióra nőtt. A Bosch budapesti fejlesztési központjában több mint 430 fejlesztőmérnök dolgozik autóipari innovációkon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.