Furcsa elbocsátások az AOL-nál - Bizonytalanságban a dolgozók
Az AOL vezérigazgatója tegnapi levelében úgy fogalmazott: bár az infokommunikációs szektor egy ideig válságállónak tűnt, az elmúlt hetek bebizonyították, hogy még a Dellhez és a Microsofthoz hasonló óriások sem teljesen védettek a recesszió ellen – írja a Washington Post. Az online reklám piac gyengélkedése miatt az egykor energikus cég most hétszáz fős elbocsátásra kényszerült. A vállalat márciusig befejezi a leépítést, de senki nem tudja, mennyi embert bocsátanak el a dullesi telephelyről.
Tegnap több tucat volt munkatárs gyűlt össze, hogy telefonszámot és tapasztalatokat cseréljen volt kollégáival. Az elbocsátott dolgozók arról számoltak be: nem tudták, hogy saját részlegeiből összesen hány embertől válik meg a cég. Az alkalmazottak egy része az elbocsátását megelőző este értesült a döntésről.
Az AOL a korai időszakban betárcsázós internet szolgáltatásával tört előre, majd a technológiai váltást követően online marketingre specializálódott. A múlt évben megvásárolta a Bebo közösségi portált, amelynek 40 milliós tagsága eltörpül a Facebook 155 milliós felhasználói tábora mögött. Az első jelentős leépítésre 2007-ben került sor a cégnél, akkor a tízezres teljes munkaerő 20 százalékától vált meg az AOL.
Az Endpoint Technologies Associates elemzője szerint meglepő, hogy most csak tíz százalékos csökkentésről döntött vállalat, amely már nem tartozik a technológiai szektor élvonalához. Roger Kay szerint az AOL akkor vészelhette volna át ezt az időszakot, ha a Yahoohoz hasonlóan portálépítésbe kezdett volna.