Cégvilág

Hiába olcsó - Mégsem győz az internet-telefon?

A brit távközlési felügyelet mérései szerint bár az Egyesült Királyságban egyre többen ismerik az interneten keresztül működő "telefonálási" lehetőséget, a használat nem növekedett jelentősen. Úgy tűnik, a korábbi feltételezésekkel ellentétben mégsem öli meg a VoIP a vezetékes szolgáltatást.

2008 első negyedévében a brit lakosok 14 százaléka használt szélessávú internet segítségével működő (VoIP) telefont, az arány nem növekedett azóta, hogy az Ofcom négy évvel ezelőtt gyűjteni kezdte az adatokat – írja a The Times. A tendencia a múlt évben csökkenést mutatott, 2006-ban ugyanis már a 20 százalékot is elérte a felhasználók száma.

A brit telekommunikációt felügyelő szervezet szerint bár egyre többen ismerik a VoIP szolgáltatást, mégsem használják többen, ennek egyik oka, hogy a fix tarifás mobil- és vezetékes szolgáltatások vonzóbb alternatívát nyújtanak, mint a webes telefonok.

A jelenség másik oka, hogy a VoIP szolgáltatás minősége továbbra is jóval gyengébb a hagyományosénál. Mindez annak ellenére történik, hogy a Tesco 2006 januárjában jelentette be, hogy VoIP szolgáltatást indít és néhány hónappal később a British Telecom is csatlakozott a szektorhoz.

British Telecom vezetékes internet BT mobil telefon VoIP Ofcom Tesco
Kapcsolódó cikkek