Az előzési tilalom várhatóan április elején lép életbe hat autópálya-szakaszon. A 3,5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsik vezetőinek le kell mondaniuk a forgalmat gyakran percekig feltartó, veszélyes előzésekről az M1-es összesen 67, az M3-as 33 és az M7-es mintegy 18 kilométerén.
Az Ausztriában alkalmazott szigorú előzési tilalom magyar változata a kamionosok számára aligha lesz újdonság.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. ugyanis az M1-en, a Tatabánya-Óváros és az M0-s között három szakaszon, valamint az M3-on Gödöllőtől a sztráda Budapest Szentmihályi úti kereszteződéséig egy éve rajtuk próbálgatja: milyen hatása van az autópályák forgalmára, ha a tehergépkocsik egy sávban közlekednek - olvasható a lapban. Az ÁAK két héten belül befejezi az új tiltótáblák felszerelését.
Ezzel az előzési tilalmat kiterjesztik az M1-es és az M3-as eddig tiltás alatt lévő szakaszaival párhuzamos Budapestről kivezető kilométereire is.
De a kamionok nem előzhetnek majd az M7-es Budapestről kivezető szakaszán, az M1-es és az M7-es elválásától a Pusztazámor-Sóskút csomópontig, valamint a balatoni sztráda Székesfehérvárt elkerülő hét kilométerén sem.