Cégvilág

Százötvenmilliós bírság a L`Oréalnak

Százötvenmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a L`Oréal Magyarország Kozmetikai Kft-t.

A világcég ugyanis egyes termékeiről, azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé. Így a versenyfelügyeleti vizsgálat során kiderült, hogy a társaság különböző termékei - köztük testápoló, hasfeszesítő zselé, színvédő balzsam, hajápoló mixtura, stb. - nem váltják be a reklámokban hangoztatott, esetenként fogyasztói tesztekkel alátámasztott ígéreteket.

A ''rámutatott: különösen alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására az olyan magatartás, amikor a vállalkozás a tesztben résztvevő fogyasztók szubjektív értékelését szerepelteti a reklámban, miközben az objektív hatékonysági eredmények kedvezőtlenebbek, mint a szubjektív hatékonysági eredmények.

A GVH szerint a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy reklámja ne tartalmazzon egymással összhangban nem lévő közléseket, mint azt az elmarasztalt cég tette.

A versenyhatóság súlyosító körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a piac jelentős szereplője, több termékét hirdette megtévesztő módon, a jogsértés pedig igen intenzív reklámtevékenység révén valósult meg. A megtévesztő reklámok több hónapig elérhetőek voltak és jelentős számú fogyasztóhoz juthattak el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a L`Oréal egyes jogsértőnek minősülő kijelentéseit még az eljárás befejezése előtt önként módosította.

"A GVH a L`Oreal egyes, 2007-ben folyt reklámkampányai miatt szabott ki bírságot. A reklámok tartalma jóhiszemű volt. A L`Oreal időközben a GVH elvárásainak megfelelően részben módosította és részben beszüntette a szóban forgó hirdetéséket. A társaság megerősíti, hogy termékeinek tulajdonságait pontosan mutatja be a fogyasztóknak" - reagált a határozatra lapunkhoz eljuttatott közleményében a cég.

Megtévesztés megtévesztő reklámok bírság GVH l`oreal
Kapcsolódó cikkek