Válságtűrő az Univer mustárja és majonéze
Beruházás. Tavaly 13,2 milliárd forintos rekordszintre növelte árbevételét a 2007-es 11,3 milliárdról, és az előző évinél magasabb eredményt is elért a kecskeméti Univer Product Zrt. Molitorisz Károly vezérigazgató tájékoztatása szerint a javuláshoz a tavaly nyári 7 százalékos áremelkedés mellett a jelentős forgalomnövekedés is hozzájárult. A holdingszerűen működő teljes Univer csoport forgalma így 2008-ban hárommilliárd forinttal, 28,7 milliárdra emelkedett. A cégvezető szerint az iskolákat megcélzó programjuk sikere is hozzájárult, hogy az Univer Product mustárforgalma 5 százalékkal nőtt. Így a mustárpiacon is a legnagyobb eladóvá vált, miután a majonézeladásokban már hosszabb ideje az élen áll.
A cég erre az évre nem tervez növekedést és áremelést, az eredményt hatékonyságnöveléssel kívánja megtartani. A vezérigazgató szerint a válságban azok a cégek kerülnek a legnehezebb helyzetbe, amelyeknek termelésükhöz külső forrásra van szükségük, de a bankok nem adnak. Ezért is tartja szerencsésnek, hogy az Univer már tavaly hozzákezdett a fejlesztéshez, s áprilisra üzembe is állíthatja a mintegy 3 milliárd forintos beruházással a 9000 négyzetméteres készáru-csomagoló és gyártó üzembe telepített legújabb keverő- és automata töltőberendezéseit. Kecskeméten nem számolnak elbocsátásokkal, de új dolgozókra sem lesz szükség ahhoz, hogy az új üzemből lehessen majd kiszolgálni a romániai és a bulgáriai piacot. A fejlődési lehetőséget jelzi, hogy Romániában tavaly 1,6 milliárdos forgalmával hatvanszázalékos árbevétel-növekedést ért el az Univer, amely a szomszédban is érezhető recesszió ellenére az idén is további növekedést tervez. ÉMZ


