Az előző év hasonló időszakához képest 22 százalékkal kevesebb plazma tévé kelt el az első negyedévben – ismerteti a DisplaySearch felmérésének eredményét a PC World. Az előző negyedévhez képest a csökkenés 28 százalékos.
A hanyatlás újabb csapás az amúgy is nehézségekkel küzdő plazma piacnak: a Pioneer múlt hónapban szüntette meg a technológia alkalmazását, a Vivio pedig februárban közölte, hogy kilép a szektorból. Becslések szerint a plazma a rivális LCD technológia javára veszít részesedéséből: mintegy hétszer annyi folyadékkristályos televízió kel el, mint plazma.
Ráadásul a cégek a vásárlók meghódítása érdekében jelentős árakciókat vezettek be, ennek következtében a plazma technológia eladásából származó bevétel egy év alatt 36 százalékkal csökkent. A piacból a Panasonic hasította ki a legnagyobb szelet ebben a negyedévben 37 százalékkal. Második helyen a Samsung végzett 31 százalékkal, a harmadik legnagyobb forgalmazó pedig az LGE 26 százalékkal.
Az elemzők szerint a plazma televíziók a méreti adottságaikkal győzhetnek: az elmúlt időszakban a kategóriában csak az 50 hüvelyknél nagyobb képátlójú készülékek körében mértek növekedést.