Cégvilág

Az LCD végleg legyőzte a plazmát? - Csak a méret segíthet

Csaknem 22 százalékkal csökkent a plazma televíziók iránti kereslet eddig 2009-ben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy válságban lenne a lapostévé piac: ezzel párhuzamosan az LCD készülékek népszerűbbek lettek.

Az előző év hasonló időszakához képest 22 százalékkal kevesebb plazma tévé kelt el az első negyedévben – ismerteti a DisplaySearch felmérésének eredményét a PC World. Az előző negyedévhez képest a csökkenés 28 százalékos.

A hanyatlás újabb csapás az amúgy is nehézségekkel küzdő plazma piacnak: a Pioneer múlt hónapban szüntette meg a technológia alkalmazását, a Vivio pedig februárban közölte, hogy kilép a szektorból. Becslések szerint a plazma a rivális LCD technológia javára veszít részesedéséből: mintegy hétszer annyi folyadékkristályos televízió kel el, mint plazma.

Ráadásul a cégek a vásárlók meghódítása érdekében jelentős árakciókat vezettek be, ennek következtében a plazma technológia eladásából származó bevétel egy év alatt 36 százalékkal csökkent. A piacból a Panasonic hasította ki a legnagyobb szelet ebben a negyedévben 37 százalékkal. Második helyen a Samsung végzett 31 százalékkal, a harmadik legnagyobb forgalmazó pedig az LGE 26 százalékkal.

Az elemzők szerint a plazma televíziók a méreti adottságaikkal győzhetnek: az elmúlt időszakban a kategóriában csak az 50 hüvelyknél nagyobb képátlójú készülékek körében mértek növekedést.

pioneer lapostévé Panasonic képátló LG lcd bevétel plazma
Kapcsolódó cikkek