Cégvilág

Nőtt a forgalom, folytatódnak a beruházások!

A C&A Európa-csoport a fogyasztás általános visszaesése és a piaci növekedés lassulása ellenére is tovább növekszik.

A 18 országban 1.337 üzlettel jelenlévő vállalat a 2008/2009-es üzleti évben (március elejétől február végéig) 6,3 milliárd eurós forgalmat bonyolított. Ez a tavalyi évvel összehasonlítva 3 százalékos növekedést jelent.

A C&A piaci részesedése 5,1 százalékról 5,24 százalékra emelkedett.

„Ezzel, az összességében kisebbé váló európai piacon, az iparág tendenciáival ellentétben, ismét növekedtünk.“- magyarázta Andreas G. Seitz, az European Executive Boards tagja, a C&A Európa szóvivője, a vállalat által a sajtó képviselői számára hagyományosan áprilisban megrendezett tavaszi düsseldorfi divatbemutatón. Seitz rámutatott, hogy a C&A hosszú távú stratégiájával - vonzó divat kedvező áron - még nehéz piaci környezetben is stabil és versenyképes. „Figyelembe véve a fejlődésnek nem kedvező helyzetet és az ezzel összefüggő visszaeső fogyasztást, elégedettek vagyunk forgalmunk növekedésével.“- fűzte hozzá Seitz.

A forgalom és a piaci részesedés növekedett 2008-ban is

Jelentős forgalomnövekedést, plusz 7 százalékot, könyvelhetett el a C&A az Ibériai-félszigeten az előző évhez képest (Spanyolország és Portugália: 571 millió Euró). Svájcban 4,5 százalékkal (394 millió Euró), Belgium / Luxemburgban pedig 0,8 százalékkal (500 millió Euró) nőtt a forgalom.

Átlagon felüli forgalomnövekedést könyvelhettek el a csoport kelet-európai tagjai. A régió összesített forgalma, Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban, Oroszországban, Szlovéniában és Szlovákiában, 36 százalékos növekedés mellett 407 millió Euróra emelkedett.

A C&A Európa piaci részesedése az elmúlt gazdasági évben ismét növekedett, elérve ezzel az 5,24 százalékot (a GfK adatai alapján). Németországban, a C&A számára legjelentősebb európai piacon, a piaci részesedés 8,8 százalékról 8,9 százalékra nőtt.

Sikerült jelentősen növelni a piaci részesedést Portugáliában (3,4 százalékról 4,0 százalékra), Magyarországon (6,9 százalékról 8,8 százalékra), Lengyelországban (1,1 százalékról 1,6 százalékra), Spanyolországban (1,6 százalékról 1,8 százalékra) és Ausztriában (7,0 százalékról 7,2 százalékra).

C&A növekedés recesszió forgalom
Kapcsolódó cikkek