Túlkozmetikázott reklámok
A Johnson&Johnson Kft. és a Beiersdorf Kft. hirdetéseikben biztos hatást ígértek, ám állításaikat még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá. Emiatt a két multinacionális kozmetikai vállalkozás hazai érdekeltségére összesen 180 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal.
A Johnson&Johnson Kft. több termékéről is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas megállapításokat tett közzé. RoC CompleteLift termékcsaládot népszerűsítő reklámjaiban például kedvező változást ígért az arckontúrban, a Retin-Ox+ használatával pedig fiatalabb arcbőrt. A GVH nem látta igazoltnak az állításokat és70 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Hasonló jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft-t is. A Nivea Visage Q10 Plus ránctalanító termékcsalád például a hirdetések szerint bizonyíthatóan megelőzi az új ráncok keletkezését. A versenyhatóság által felkért külső szakértő azonban megállapította: a termék nem akadályozza meg a ráncok kialakulását.
A Beiersdorf az Eucerin termékcsaládot népszerűsítve több esetben gyógyhatást tulajdonított a készítményeknek. Kozmetikai termékek esetén ilyen kijelentések nem alkalmazhatók. A GVH a céget 110 millió forintra bírságolta.