A Pew Internet and American Life Project ma nyilvánosságra hozott adatai szerint a választópolgárok 45 százaléka nézte az interneten a politikai videókat.
A megkérdezettek 33 százaléka megosztotta a politikai tartalmakat másokkal, a közösségi portálok tagjainak 52 százaléka pedig politikai célokra is használta a hálózatot – idézi a tanulmányt a Reuters.
Az internet politikai szerepe 2000 óta folyamatosan növekszik, akkor 11 százalék figyelte asz eseményeket a világhálón keresztül, mostanra ez az arány 26 százalékra emelkedett.
Az internetkapcsolattal rendelkező fiatalok körében a tájékoztatás terén a web felülmúlta a hagyományos médiumokat, így a televíziót is.
A 2008-as választások során az internet kiemelt szerepet kapott, mivel Barack Obama a közösségi portálok tapasztalatait felhasználva építtette ki saját támogatói hálózatát. A felmérés megmutatta: míg az Obamát támogatók 26 százaléka használta aktívan az internetet politikával kapcsolatos gondolatai kifejtésére, addig a McCain táborban ez az arány csak 15 százalékos volt.