Hétfő délelőtt többórás sikeres próbautat tett az első Kínában készült Airbus, eddig Európán kívül nem szereltek össze repülőgépet. Az Airbus közlése szerint a Pekinghez közeli Tiencsinben gyártott jármű ugyanolyan jó minőségű, mint ha Hamburgban vagy Toulouse-ban készült volna. Ezzel tulajdonképpen azoknak üzent a cég, akik kétségbe vonták, hogy az ázsiai országban ugyanúgy odafigyelnek a minőségre, mint a cég európai telephelyein.
Az első jármű a kínai Dragon Aviation Leasing tulajdonába kerül júniustól, és a Sichuan Airlines járatain teljesít szolgálatot. A kínai légitársaságok és lízingcégek eddig 700 Airbust rendeltek, ezek többsége a nálunk is ismert A320-as családból való típus. Az idén összesen 11 ilyen repülőgépet akarnak átadni Tiencsinben, a gyárban 2011-re havi négyre emelik a kibocsátást.
Az Airbus becslése szerint a gyorsan növekvő kínai légitársaságok legalább háromezer repülőgépet igényelnek 2006–2025 között, s körülbelül 180 óriásgépet vásárolnak majd. Nyilván ebből minél többet az európai nagyvállalat szeretne szállítani, hogy megelőzze régi versenytársát, az amerikai Boeingot, amely szintén „rászállt” az ázsiai, azon belül is főleg a kínai piacra.
Az európai konzorcium eddig 6300 darab A320-ast adott el világszerte, ebből 3800-at már ténylegesen is átadtak közel 300 vevőnek. Szerepel közöttük jó néhány diszkont-légitársaság, de több, hagyományos üzleti modellt követő vállalat is előszeretettel használja a gyártó gépeit.
A kormányzat az ágazaton belüli céges felvásárlásokat szorgalmazza, csökkentette a belföldi társaságok által használt kerozin adóját, továbbá 12 milliárd jüannal (1,8 milliárd dollár) segíti az állami China Eastern és China Southern Airlines légicégeket.
A kormányzat az ágazaton belüli céges felvásárlásokat szorgalmazza, csökkentette a belföldi társaságok által használt kerozin adóját, továbbá 12 milliárd jüannal (1,8 milliárd dollár) segíti az állami China Eastern és China Southern Airlines légicégeket.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.