Gyorsulás, klíma, fék - Tesztelik az új budapesti metrókat
A Budapesten tesztelt szerelvény ezer kilométert fut majd a BKV Fehér úti tesztpályáján a forgalomba helyezést megelőzően. A BKV és az Alstom Transport vezetőinek várakozásai szerint a sikeres teszteket követően a szerelvény megkapja a Végleges Típus Engedélyt, amely birtokában az első METROPOLIS metrószerelvény 2009 negyedik negyedévében forgalomba állhat. Ezt követően, eleinte havonta egy, majd pedig havonta kettő új szerelvény állhat majd forgalomba, így szolgálva a budapestiek kényelmét és lecserélve ezzel a teljes jelenlegi flottát.
A most kezdődő tesztek célja, hogy a metrókocsik azon funkcióit vizsgálják, amelyek az utasok utazási élményét és biztonságát a legnagyobb mértékben befolyásolják. Ezért a tesztek során vizsgálják a jármű menettulajdonságait (gyorsulás és lassulás), az áramellátó rendszer, a légkondicionáló berendezések, az ajtók, az utastájékoztató valamint a vonatvezérlő és befolyásoló rendszerek működését különböző terhelési- és sebesség szintek mellett.
Az Alstom METROPOLIS szerelvények bemutatását megtekintheti itt
A Budapesten zajló dinamikus teszttel párhuzamosan az Alstom Transport Franciaországbeli Valenciennes-i tesztpályáján, egy másik metrószerelvényen a tartóssági tesztek zajlanak. E tesztek folyamán a jármű összesen 14 ezer kilométert fut.
A szerelvény utazási élményt befolyásoló tulajdonságai közül elsősorban az vizsgálják, hogy a szerelvény utazási komfortja megfelel-e az előírt kritériumoknak, a különböző korú utasok fizikai adottságainak, a gyermekektől az idősekig, valamint az álló, illetve ülők utasok számára egyaránt kényelmes-e.
A szakemberek azt is vizsgálják, hogy a metrószerelvény gyorsulása és a lassulása egyenletes-e, illetve hogy az elektrodinamikus fékről a légfékre történő átállás egyenletesen / simán történik-e, annak érdekében, hogy az új szerelvények magasabb utazási komfortszintet nyújtsanak az utasoknak.
A régi szerelvényekkel ellentétben, az új METROPOLIS metrószerelvények kocsinként 2 légkondicionáló és szellőztető egységgel vannak felszerelve, melyeknek köszönhetően az utasok állandó mennyiségű és hőmérsékletű levegőáramlást élvezhetnek még akkor is, amikor a szerelvény megáll vagy várakozik.


