Miért elégedetlen a Henkel az első negyedévvel?
A vállalat három üzletágának üzleti fejlődése igen vegyes képet mutat. Miközben a fogyasztói termékek üzletágai, a Mosó- és háztartási tisztítószerek, valamint különösen a Kozmetika üzletág továbbra is jól teljesített: 0,4 illetve 3,5 százalékos szerves növekedést ért el, az Adhesive Technologies üzletág megszenvedte a főbb ügyfeleinél világszerte tapasztalható nehézségeket. Ezek okozták a szerves értékesítés 18,2 százalékos visszaesését.
Az árbevétel-arányos üzemi eredmény 6,7 százalék volt, miközben a korrigált árbevétel-arányos üzemi eredmény 10,1 százalékról 7,2 százalékra csökkent. Mindkét eredmény nagyrészt az Adhesive Technologies üzletág jelentős nyereségcsökkenésének tudható be.
Az alacsonyabb üzemi eredmény és a pénzügyi eredmény csökkenése miatt a negyedév adózás utáni eredménye 45,7 százalékkal, 223 millió euróról 121 millió euróra csökkent. A 4 millió euró kisebbségi részesedéssel az adózás utáni eredmény 117 millió euró volt (az előző év azonos negyedévében 219 millió euró). A negyedév korrigált adózás utáni eredménye a kisebbségi részesedések után 130 millió euró volt, szemben az előző év első negyedévének 218 millió eurós eredményével.
„Az új pénzügyi év elején a Henkel is megérezte a tartósan kedvezőtlen gazdasági környezet hatásait, így üzletágaink rendkívül vegyes eredménnyel zárták 2009 első negyedévét” – nyilatkozta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóság elnöke. Hozzátette: Nem elégedettek a 2009-es pénzügyi év kezdetével.
A Henkel várakozásai szerint a reálgazdaság és a pénzügyi szektor jelenlegi nehéz piaci feltételek a teljes 2009-es évben megmaradnak. Ennek ellenére a Henkel biztos abban, hogy szerves árbevétel-növekedése felülmúlja piacai növekedését. 2009 második negyedévére a Henkel azt várja, hogy fogyasztói üzletágai tovább folytatják az első negyedévben tapasztalható erőteljes növekedést. Az Adhesive Technologies üzletágban a Henkel enyhe javulást vár 2009 első negyedévéhez képest.


