Cégvilág

Savanyú a ketchup – nem fogynak válságban a szószok

Spórolnak a fogyasztók az élelmiszerkiadásaikon, ezért a jól bevált márkás ketchup, mustár, majonéz és egyéb szószok helyett egyre inkább a kereskedelmi láncok jóval olcsóbb, ám minőségben korántsem annyival rosszabb sajátmárkás termékeiket teszik be a kosarukba. Ez a tendencia pedig a „prémium” gyártók bevételein is meglátszik.

Az amerikai Heinz tegnap jelentette be, hogy az április 30-án véget ért negyedik negyedéves nyeresége 10 százalékkal zuhant az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Míg egy évvel ezelőtt 194 millió dollárt kaszáltak a pénzügyi évük utolsó három hónapjában, addig ez a szám mostanra 175 millió dollárra csökkent. A társaság árbevétele 2,69 milliárd dollárról 2,54 milliárd dollárra csökkent ugyanebben az időszakban, főképp az erős dollárnak köszönhetően.

A cég forgalmának 60 százalékát az Amerikán kívüli piacok adják, több európai országban, így például Nagy-Britanniában is piacvezető szerepet töltenek be a szószok, ketchupok szegmensben. A Heinz megerősített marketingkampánnyal, valamint termék-innovációkkal és újszerű, vonzóbb csomagolással igyekszik visszahódítani az olcsóbb szószokhoz pártolt fogyasztóit.

majonéz élelmiszer nyereség ketchup szósz Heinz
Kapcsolódó cikkek