BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Adóprés - Egymás alá ígérnek az autókölcsönzők kínjukban

Hátrányosan érintette a gépkocsikölcsönző vállalatokat a cégautóadó idei módosítása, amely nem biztosít mentességet azoknak a vállalatoknak, amelyek termelőeszközként használják a gépkocsit, vagyis a taxisoknak és a kölcsönzőknek.

Ez ugyanis jelentősen megnövelte a kölcsönzők költségeit – mondta lapunknak Kozák József, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MASZ) elnöke, a Hertz Magyarország ügyvezető igazgatója.

Ám szó van arról is, hogy a luxuskocsik után fizetendő gépjárműadó – a motor teljesítményétől függően – a cégautóadó másfélszerese, kétszerese vagy akár háromszorosa lenne. Ez viszont újabb csapást jelentene az autókölcsönző vállalatok számára.

Pedig így is sok nehézséggel kell megküzdeniük: a májusi forgalom megegyezett a februárban szokásos alacsony szinttel, és a hagyományosan május–június fordulójától számított nyári szezon sem indult be. Olyannyira, hogy a ferihegyi autókölcsönző irodákat az ilyenkor szokásosnál 25-30 százalékkal kevesebb ügyfél keresi fel.

Ilyen helyzetben a járműbeszerzés sem könnyű, hiszen a forint árfolyamának hullámzása miatt a gépkocsi-kereskedők sem tudtak egész évre szóló flottaeladási szerződéseket kínálni, így azok a kölcsönzők, amelyek még vesznek új autót, csak 10-20 darabos beszerzésekre szánják el magukat – foglalta össze a MASZ elnöke, hozzáfűzve: csupán az év végére várja a szakma, hogy a pénzintézeteknél kissé könnyebb lesz járművásárlásra szóló finanszírozási szerződéseket kötni.

Addig azonban még az is nehezíti a helyzetet, hogy július 1-jétől a gépkocsi üzemeltetését és bérletét terhelő áfa 20-ról 25 százalékra nő.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek