Ez ugyanis jelentősen megnövelte a kölcsönzők költségeit – mondta lapunknak Kozák József, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MASZ) elnöke, a Hertz Magyarország ügyvezető igazgatója.
Ez ugyanis jelentősen megnövelte a kölcsönzők költségeit – mondta lapunknak Kozák József, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MASZ) elnöke, a Hertz Magyarország ügyvezető igazgatója.
Ám szó van arról is, hogy a luxuskocsik után fizetendő gépjárműadó – a motor teljesítményétől függően – a cégautóadó másfélszerese, kétszerese vagy akár háromszorosa lenne. Ez viszont újabb csapást jelentene az autókölcsönző vállalatok számára.
Pedig így is sok nehézséggel kell megküzdeniük: a májusi forgalom megegyezett a februárban szokásos alacsony szinttel, és a hagyományosan május–június fordulójától számított nyári szezon sem indult be. Olyannyira, hogy a ferihegyi autókölcsönző irodákat az ilyenkor szokásosnál 25-30 százalékkal kevesebb ügyfél keresi fel.
Ilyen helyzetben a járműbeszerzés sem könnyű, hiszen a forint árfolyamának hullámzása miatt a gépkocsi-kereskedők sem tudtak egész évre szóló flottaeladási szerződéseket kínálni, így azok a kölcsönzők, amelyek még vesznek új autót, csak 10-20 darabos beszerzésekre szánják el magukat – foglalta össze a MASZ elnöke, hozzáfűzve: csupán az év végére várja a szakma, hogy a pénzintézeteknél kissé könnyebb lesz járművásárlásra szóló finanszírozási szerződéseket kötni.
Addig azonban még az is nehezíti a helyzetet, hogy július 1-jétől a gépkocsi üzemeltetését és bérletét terhelő áfa 20-ról 25 százalékra nő.