A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által a kivitelezésre kiírt tenderre hat pályázat érkezett, a közbeszerzést a legalacsonyabb árajánlatot tartalmazó érvényes ajánlatot benyújtó konzorcium nettó 9,75 milliárd forinttal nyerte.
A 6,3 kilométer hosszú szakasz 2x3 forgalmi sávval, plusz leállósávval, kétrétegű betonburkolattal épül, az elválasztó sávban kétsoros beton elválasztó elemekkel. A beruházás keretében két csomópontot és öt műtárgyat, valamint mintegy 16,5 kilométer védődőkerítést építenek. Az útszakaszon a megengedett óránkénti sebesség 110 kilométer lesz.
Az útszakasz 2010. év végére tervezett forgalomba helyezésével megszűnik az M5-ös sutópálya igénybevétele az M0-s keleti szektor - M0-s jelenlegi déli szektora összekötése céljára. Addig azonban nehézséget fog okozni, hogy az M0 - 51-es főút csomópontja a meglévő M0-s pálya forgalmának folyamatos fenntartásával fog átépülni, szakaszosan változó forgalomterelési viszonyok mellett. A beruházás az támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedésfejlesztési Operatív Program) keretében.