BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Banggal jött a Bing

Jól szerepelt működésének első hetében a Google legújabb riválisának szánt, a Microsoft által kifejlesztett Bing internetes kereső, az új szolgáltatásnak köszönhetően megnőtt a szoftvercég részesedése a keresőpiacon.

Persze azt még korai lenne kijelenteni, hogy az új megoldás hatékony fegyver lehet az internetes keresést és a keresőmarketing piacát uraló Google megszorítására, a kezdetek mindenesetre biztatók. A magyar felhasználók számára jó hír, hogy a június elején bemutatott új alkalmazás – csakúgy, mint a Google – „beszél” magyarul, vagyis az idegen nyelvet nem értők is használhatják. Igaz, egyelőre csak csökkentett üzemmódban, ugyanis Európában még csak a Bing béta verziója érhető el, ami a fejlesztők nyilatkozatai szerint nem azt jelenti, hogy félkész, hanem azt, hogy kevesebb szolgáltatást kínál, mint az Egyesült Államokban.


Nos, az amerikaiak egyértelműen kíváncsiak voltak a Microsoft új „csodafegyverére”, hiszen június első hetében az amerikai keresőpiacon 11,1 százalékos részesedést szerzett a szoftvercég a comScore piackutató elemzése szerint, ez 2 százalékpontos növekedést jelent az egy héttel korábbihoz képest. Arról azonban sajnos nem szól a jelentés, hogy a növekedés a két piacvezető, a Google és a Yahoo! rovására következett-e be, vagy esetleg a kisebb keresőszolgáltatóktól csábított el felhasználókat a Bing. Bár a fejlődés egyértelmű, az is kérdéses, arányban áll-e azzal a befektetéssel, amelyet az új megoldás népszerűsítésére fordítottak, és amely piaci információk szerint eléri a 100 millió dollárt.


Azt majd az idő és a felhasználók döntik el, hogy a találatok pontosságában is felveszi-e a versenyt a Google-lal az új alkalmazás, de ha csak részben teljesülnek a készítők ígéretei, akkor valószínűleg ezen a területen sem lesz gond. A Microsoftnál mindenesetre úgy tűnik, elégedettek a Binggel, úgy érzik, sikerült új szintre emelniük az internetes keresést. Erre utal az is, hogy a szoftvergyártónál nem is kereső-, hanem döntési vagy döntéstámogató motorként emlegetik a megoldást.

A felhasználók körében végzett kutatásra alapozva a fejlesztés során a szoftvergyártó mérnökei három célkitűzést fogalmaztak meg: a találatok legyenek pontosak, átlátható formában jelenjen meg az információ, a keresés pedig legyen egyszerű. E célok elérésére számos újszerű megoldást építettek be a Bingbe, így például megtekinthető a találati listán szereplő oldalak előnézeti képe, a weblap bal oldalán gyorslinkeket dob fel, csoportosítja az eredményeket. Az utazni vágyók igényeinek kiszolgálására alkották meg a Bing Travelt, amely egy helyen mutatja meg a kiválasztott úti célnál elérhető szállásokat és azok árait, és még abban is segít, mikor érdemes megvenni a repülőjegyet. Azoknak is tartogat csemegét az új szolgáltatás, akik a weben történő vásárlás előtt használják, ugyanis a keresett termékről összegyűjti a vásárlói tapasztalatokat és a szakértők beszámolóit.


Bár a Microsoft egyértelműen a Google vetélytársának szánja új megoldását, kérdés, sikerül-e ledolgozni a kevésbé sikeres MSN-nel az elmúlt években felhalmozott hátrányt a keresőmarketing piacán. Az első negyedéves jelentések alapján a Google több mint 5,3 milliárd dolláros hirdetési bevételt ért el 2009 januárja és márciusa között, míg a szoftvergyártó csak 721 millió dolláros reklámbevételről számolt be.

A Microsoft helyzetét nehezíti, hogy nemcsak a hirdetések területén hatalmas a lemaradása, de a keresésekben is igen kicsi a cég részesedése a vetélytárshoz viszonyítva. Az áprilisi amerikai adatok szerint a Google-t használták a keresések 64,2 százalékánál, amely az egy évvel korábbihoz viszonyítva 2,6 százalékpontos növekedést jelent. Ezzel szemben a szoftvercég áprilisi részesedése az egy évvel korábbi 9,1-ről 8,2 százalékra zuhant az amerikai piacon.

Kalocsai Zoltán-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek