Néhány éven belül a világ első számú autóablak-gyártójává kívánja tenni cégét Cao Dewang, az Ernst & Young által szervezett Az év üzletembere (World Entrepreneur of the Year) választás nemzetközi fordulójának idei nyertese. A Fuyao Glass Industry Group elnöke röviddel a szombat esti monte-carlói díjátadás előtt nyilatkozott a Világgazdaságnak.
Az 1985-ben alapított Fuyao ma a kínai autóipar által felhasznált üvegtermékek több mint ötven százalékát biztosítja, és világszinten az iparág negyedik legnagyobb szereplőjének számít. Vevői közé tartozik a világ nyolc legnagyobb autógyártója, és az Egyesült Államoktól Németországig, Japántól Olaszországig, Dél-Koreától Brazíliáig számos országban végez kereskedelmi vagy gyártói tevékenységet. (Magyarországon vagy más kelet-közép-európai államokban egyelőre nem tervezi megjelenését.)
Cao Dewang szerint a mostani válság minden bizonnyal változásokat okoz a világ autóiparában, de bízik abban, hogy cége meghatározó partnerei – közöttük a General Motors – túlélik a krízist. Maga a Fuyao pedig megerősödve kerülhet ki az iparágat megrengető viharból – véli a kínai üzletember. Már korábban, a kínai piacot ellátva hozzászoktak ugyanis ahhoz, hogy sokféle terméket gyártsanak, viszonylag kis szériában, így most a versenytársaknál rugalmasabban tudják követni a gyorsan változó igényeket.
A World Entrepreneur of the Year választás zsűrijét alkotó üzletembereknek természetesen nem volt könnyű dolguk, és értesüléseink szerint a korábbi évekéinél hevesebb viták után sikerült dönteniük. A döntőbe jutott 43 országgyőztes között akadt, akinek a vállalkozása néhány millió euró éves forgalmat bonyolított le, de több tízmilliárdos volumenű cégek is felvonultak. A mezőnyben szerepelt többek között a Linux operációs rendszerek piaci forgalmazását sikerre vivő amerikai Red Hat elnöke, Matthew Szulik, a Drogerie Markt-láncot alapító német Götz W. Werner, továbbá A. K. Nathan, a Burj Dubai és más felhőkarcolók építőjeként ismert malajziai Eversendai Corporation ügyvezetője. Magyarországot Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. alapító-ügyvezetője képviselte a háromnapos monte-carlói rendezvényen, amelynek a házigazdája James Turley, az Ernst & Young globális elnök-vezérigazgatója volt.
Christer Ericsson zsűrielnök szerint nem csak az szólt Cao Dewang mellett, hogy cége fejlődése mintegy megtestesítette az ipari termékek importőréből a „világ műhelyévé” vált kínai gazdaság utóbbi negyedszázados történetét. A kínai üzletember országa vállalati kultúrájának a fejlesztése terén is meghatározó szerepet játszott azzal, hogy az elsők között alakította cégét tőzsdei részvénytársasággá, illetve vezette be a független igazgatósági tagok intézményét. A társadalmi felelősségvállalás terén is igyekszik meghonosítani a távol-keleti országban a nyugati mintákat. Tavaly bő 15 millió eurónak megfelelő összeget adományozott a szecsuáni földrengés károsultjainak, ez év márciusában pedig a szárazföldi Kínában rekordösszeget jelentő, 372 millió euró értékű adománnyal (ez a Fuyaóban meglévő részesedése 58,8 százalékát jelenti) létrehozott egy jótékonysági alapítványt. Mint kérdésünkre kifejtette, az alapítvány egyrészt felnőttoktatási projekteket, másrészt humanitárius akciókat, harmadrészt buddhista vallási célokat kíván támogatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.