A flotta, a kereskedelmi tevékenység és a létszám gyökeres megváltoztatását tűzte ki célul Martin Gauss, a Malév néhány hónapja kinevezett új vezérigazgatója. Már az idén másfél milliárd forintot akar lefaragni az üzemi veszteségből, és további csökkentést ígér. Tegnap nyilvánvalóvá tette, hogy a cég nem az orosz piactól várja a megújulást, a vállalatot eddig is finanszírozó orosz Vnyesekonombankot pedig puszta pénzügyi befektetőnek tekinti, és – ellentétben az előző vezetés és az előző orosz tulajdonos megnyilvánulásaival – nem hagyja, hogy beleszóljon az Aeroflot a szakmai munkába.
A Vnyesekonombank természetesen továbbra is kulcstényező, hiába hangoztatta a vezérigazgató, hogy kisebbségi a tulajdonrésze abban az AirBridge-ben, amely formálisan a főtulajdonos a Malévben. A bank éppen a napokban 20 millió eurós forrást biztosított a vállalat számára, ez többek között lehetővé tette a társaság regionális flottaátalakítási programjának folytatását. Ennek köszönhetően a nyári időszakban már négy új Q400-as gép áll a regionális forgalomba.
Az öt darab Fokker 70-est visszaadják a lízingcégnek, így a géppark az év végére két típusból áll majd: a 18 darab Boeing–737-esből, illetve a Q400-asokból. Az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti a karbantartási és üzemeltetési költségeket, ennek kedvező hatásai a 2010-es esztendőben már érvényesülnek. Később viszont bővülhet a választék, erről a két hét múlva esedékes párizsi légi show-n négy gyártóval is tárgyalnak.
A menetrendben a nyáron indított új célállomások – Ammán, Jászvásár, Szentpétervár – és a kilenc vonalon bevezetett járatsűrítések után újabb vál-
toztatásokat hajt végre a Malév. A téli időszakra öt járatát – Dublint, Genfet, Ljubljanát, Podgoricát és Velencét – felfüggeszti, valamint több vonalán csökkenti járatszámát. A járatok szüneteltetése és a járatszámok csökkentése a téli időszakban várható kisebb utazási igény miatt szükséges.
Az idén csaknem 52 ezer járatával több mint 3,1 millió utast fog szállítani, és a tavalyihoz hasonló 65,6 százalékos férőhely-kihasználtságot céloz meg.
Elfogadhatatlannak nevezte a vezető a cég mostani kereskedelmi tevékenységének színvonalát. Mostantól megduplázzák a marketingköltséget, újratárgyalják az utazási irodákkal és a vállalati utaztatókkal a szerződéseket. Rendszeres online kampányok lesznek, új online foglalási rendszert vezetnek be.
A kereskedelem megújítása, a menetrend és a flotta átalakítása mellett újabb létszámleépítésre is kényszerül a társaság – ismerte el a cégvezető. Az idén 150, a következő két-három évben további 150-200 főtől válnak meg, így ezer fő körüli lesz a teljes munkaidős foglalkoztatotti létszám. Több részleget kiszerveznek, eladnak vagy részmunkaidős foglalkoztatást vezetnek be. „Felélesztjük halottaiból a költségcsökkentési programot, az egész vállalatcsoportra kiterjedő, új projekt már elindult, fő célja 5-8 százalékos megtakarítás elérése az üzemelési tevékenységben” – jelentette be.
A Malév költségvetése lehetővé teszi a költözést egy olyan irodaházba, ahol a jelenleg a Lurdy házban dolgozók mellett azok a munkatársak is helyet kapnak, akiknek nem kell feltétlenül a repülőtéri irodában dolgozniuk. A költözésre várhatóan 2010-ben kerül sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.